geld wisselen

Hallo allemaal,

Wij komen om ongeveer 19.00 uur aan op de luchthaven van San Jose.Omdat we de volgende ochtend al vroeg worden opgehaald, wil ik op de luchthaven wat Colons opnemen. Is dit mogelijk en waar kan ik voordelig wisselen? Kan ik ook pinnen op de luchthaven? Als ik hier in Nederland Colons wil wisselen kan dat alleen bij een GWK en dat is erg onvoordelig. Vandaar mijn idee om het op de luchthaven in San Jose te doen.Waar moet ik zijn?

Alvast bedankt!

Je kunt net voor de bagagecontrole pinnen.
Wisselen is niet verstandig op de luchthaven, de koers is bar.
Als je wilt wisselen doe dat bij een bank buiten de luchthaven.
Je kunt op veel plaatsen ook met dollars betalen.
Koers op dit moment 1 dollar is 530 colones.

Johan
www.costaricaopmaat.nl

1 like

hoi,

nog even een andere vraag, als ik goed begrepen heb kunnen we niet met onze bankpassen betalen, maar wel geld opnemen bij de automaten.

de bankpassen hebben maestro
in Europa
daarnaast kunnen we wel met een creditcard betalen.

klopt dit? met name de eerste opmerking “niet afrekenen met de bankpas” via de pin zoals we dat hier in Europa wel kunnen doen.

mvg,

Henk

Hoi Henk,
Hier even alle informatie voor je op een rijtje:

• Met de bankpas alleen pinnen. Bij de Banco National. De kosten zijn 2,25 euro per transaktie. Daarnaast is er een koersopslag van 0,1 %. Om buiten Europa te kunnen pinnen , moet je de passen wereldwijd maken. Dit kan je telefonisch doen of even bij je bank langs gaan. Per pas kan je max 500 euro per dag pinnen.
  • Met je creditcard kan je het beste alleen betalen. Je betaalt dan alleen een koersopslag van 1,5%. Ga je echter pinnen dan betaal je 4% erbij van het gepinde bedrag. Pinnen doe je eventueel bij de Bancoi Costa Rica. Houd je bestedingslimiet in de gaten ( dit ivm eventuele borg). Voor de zekerheid kan je voor je vertrekt geld op de rekening van je creditmaatschappij storten. Een fijne vakantie!
1 like

hi,
Houd er rekening mee dat niet alle bankpassen makkelijk te gebruiken zijn in CR, zo konden wij vorig jaar op de luchthaven en veel andere plekken niet pinnen met de ING passen. We hebben uiteindelijk maar met de VISA gepind maar dat is echt duur. Je kunt ook Amerikaanse dollars meenemen, die worden overal geaccepteerd en is zeker bij parken en hotels een gangbare valuta. Dollars kun je makkelijker in Nl al halen of misschien bij een overstap in de VS.
Groet,
Jaose

ING passen leveren nogal eens problemen op. Andere bankpassen minder.

Wij hebben al jaren prima ervaringen met het tot een debet card maken van de (Visa) credit card. Bijkomend voordeel: je krijgt er nog rente over ook en die is hoger dan de spaarrente bij de bank op dit moment.