Geld voor olifanten park in Noord Thailand

Hallo medereizigers,

Ik ben vorig jaar een half jaar naar Zuid-Oost Azie geweest waaronder een maandje Thailand. Hier heb ik als vrijwilliger gewerkt in the elephant nature park (www.elephantnaturepark.org) in Noord Thailand. Dit park is opgericht om tamme olifanten een kans te geven op een normaal leven zonder mishandeling en ziektes. Er leven nu zo’n 2000 olifanten in Thailand en dit aantal neemt heel snel af. olifanten worden gebruikt voor hout sleeperij, trekkings met toeristen of ze bedelen op straat. Zelfs bij het tweede hebben ze een verschrikkelijk leven dat begint als ze 2 zijn en eindigt tot ze van alle pijn en uitputting dood neervallen. Er zijn nu zo’n 35 afgedankte, mishandelde en zieke olifanten in dit park, waar ze door veel vrijwilligers en mahouts met alle liefde verzorgd worden waardoor ze de pijn een beetje kunnen vergeten.

Nu ga ik in februari weer terug maar wil graag een bedrag schenken waar ze 1 of meerdere olifanten mee kunnen kopen of extra grond. Nu is mijn vraag of er iemand ideetjes heeft hoe ik dit geld zou kunnen inzamelen, ijv met een sponsering ofzo?Misschien heeft iemand daar meer ervaring mee dan mij.

Ik ga wel in januari meedoen aan een halve marathon en kan misschien daar gesponserd worden???Maar hoe pak ik dat aan?

Hoop snel iets te horen…

Groetjes Sanne

hallo Sanne, je kan gewoon bij bedrijven bij je in de buurt naar binnen stappen en naar de directeur vragen, vertel hem dit verhaal en kijk wat hij/zij er van zegt. wees maar gerust een beetje brutaal meestal helpt dat wel en mischien kan je een oproep plaatesen in het plaatselijke huis aan huis blad en kijken wat er van komt of neem contact op met programma’s als de steen en been show(3 fm) of op tv met Paul de Leeuw gewoon proberen en zie maar wat er van komt

in iedergeval heel veel succes gewenst

dirk

Wat een ontzettend mooi initiatief!

Om aan geld te komen lijkt het me inderdaad het handige om bij bedrijven langs te gaan. Daar heb je de meeste kans om gelijk een aardig bedrag op te halen. Wellicht zou je reclame voor bedrijven kunnen lopen tijdens de marathon.

Maar er zijn ook andere manieren. Maak bijvoorbeeld een website met informatie hierover. Hyves is hier uitermate geschikt voor en ook Spaces van MSN. Zorg dat je er goede info op hebt staan, misschien zelfs ook foto. Heeft de organisatie daar in Thailand ook nog info online, zo ja, zet die ook op de site. Geef op die site de mogelijkheid om geld te storten, het gemakkelijkste lijkt me om daar dan een speciaal bankrekeningnummer voor te openen.

Als je dat hebt, ga dan je site op zoveel mogelijk site bekendmaken. Bij vrienden, laat het ze doormailen naar hun vrienden en op fora kun je het natuurlijk ook plaatsen.

Tot slot nog een andere simpele manier om geld op te halen is langs de deur gaan. Maak een handig mee te nemen, grote ophaalbus en zorg dat je een mooi verhaaltje hebt, dat niet te lang duurt om de mensen te vertellen. Vergis je niet hoeveel kleine beetjes samen één grote hoeveelheid kunnen worden.

Veel succes!

Liefs,
Carolina

allicht zijn er bij jou in de buurt nog enkele jaarmarkten (koninginnedag komt helaas niet in aanmerking) maar dan zou je kunnen vragen aan vrienden/ familie/ buren/ kennissen of je hun oude (mooie) spullen mag verkopen… dan verdien je toch wat geld en zijn zij van hun overbodige spullen af!

succes!!