Geld pinnen anno 2017

Voor mensen die nog naar uruguay gaan: neem dollars mee of betaal met creditkaart
We zijn net in Uruguay geweest en op veel plaatsen kan je hiermee betalen.

Voor bussen wil je wel graag wat pesos hebben, maar wissel het met de USD, best een goede wissel rate krijg je daarvoor.

Pinnen is echt absurt, bij de meeste banken kan je maximaal 5000 pesos (€150) pinnen en betaal je de bank zo €6 tot €8, daar komen de kosten van je eigen bank nog mee.
De goedkoopste pinactie die we konden vinden was €3 kosten, om €15 te pinnen (dat sloeg echt helemaal nergens op)

USD betalen en wisselgeld in pesos krijgen komt ook veelvoudig voor, soms willen ze dat je wel echt gepast in usd betaald.

Oh en Uruguay is zeker de moeite waard voor een paar dagen, echt de verrassing van Zuid Amerika

Ik pin nooit in Uruguay maar neem gewoon met de Visa credit kaart geld op en betaal in Uruguay zoals overal ter wereld (een enkele bank uitgezonderd maar dat wordt op t scherm vermeld) iets van 1% kosten met een max van 1,50 euro.
Ik heb wel een kaart direct bij de ICS card service, kan zijn als je een visa kaart via een andere bank neemt dat de kosten anders liggen, dat weet ik niet.

Tsja overal ter wereld behalve in Nederland kan je met Visa betalen.

Maar er zijn altijd plaatsen waar je niet met visa kan betalen, de bus bijvoorbeeld. Lokaal geld is altijd handig.
En je wordt sowieso minder geskimmed als je contant betaald steeds.
Wij hebben op onze reis (nu 10 maanden) bijna alles contact betaald, op een enkele keer + Nieuw Zeeland na.