Geld overschrijven

Hey ,

Ik dacht dat ik het gevonden had , ik zou mijn Ghanese vriend (familie)
elke maand een klein bedrag ( 15euro) overschrijven op zijn
bankrekening (Ghana commercial bank) , om hun leven wat gemakkelijker
te maken.
Dat was géén probleem voor mijn bank (kbc) , ze hebben dit inderdaad gedaan ,
maar wel 13.50euro kosten aangerekend.
Hoe kan ik dit véél goedkoper doen ???

Koenc

Je kunt gebruik maken van diverse commerciële bureaus zoals western union (www.westernunion.com) en moneygram (www.moneygram.com). Ik maak momenteel gebruik van suri change waarbij je via ideal online geld kunt laten uitbetalen in diverse Ghanese steden met lage transactiekosten , kijk maar onder https://online.surichange.nl/
Succes

hey obronidut ch ,

bedankt voor het snelle antwoord.
Ik zal moeten werken met Western Union , daar deze een filiaal
hebben , dicht bij ons in de buurt.

Koen

Als je het echt regelmatig wil gaan doen spaar je ontzettend veel kosten uit via Ikobo.

https://www.ikobo.com/

:wereld:

Ik heb een ING pasje aan mijn partner gegeven en stort geld op mijn eigen rekening. Bij opname van € 50 zijn de opnamekosten € 2.
Misschien ook het overwegen waard.

Van ING Nederland naar Ecobank Ghana is gratis.

Heeft iemand goede ervaring met Barclays Bank in Accra om regelmatig geld over te maken? Of is dit ook een dure liefhebberij?

Mijn ervaringen met Western Union zijn op zich goed, maar heeft als groot nadeel dat er regelmatig gewapende overvallers buiten staan te wachten om het geld gelijk te incasseren onder bedreiging van geweld. Zo heb ik een keer meegemaakt dat mijn vriendin, onder begeleiding van een politieagent (!) werd overvallen en beroofd. De agent werd in zijn been geschoten.

door over te boeken via Western Union bank,snel en goedkoper

Wellicht dat Transferwise uitkomst biedt?Van dezelfde jongens dieook Skype opgezet.
Stukken goedkoper als een bank. Simpel en betrouwbaar.
Gaat wel een paar dagen over de transactie heen, maar je wordt volledig op de hoogte gehouden.
Gebruik het zelf met enige regelmaat.

De banken hier rekenen belachelijke prijzen voor transfers. Niet veel wat je ertegen kunt doen. Wellicht gewoon maar in een envelop stoppen en opsturen.