Tijdens onze reis door Sri Lanka hebben wij een gezin ontmoet waarvan de vader door en bedrijfsongeval onvoldoende in staat is om finacieel voor zijn gezin te zorgen.
Graag zouden wij een maandelijkse bijdrage aan dit gezin overmaken
Wie weet hoe we dit kunnen doen zonder hoge bank kosten?
Grt
Gerard
Hallo Gerard,
Geld overmaken kan natuurlijk gewoon via internet bankieren, maar houd wel rekening met flinke bankkosten.
Zelf kom ik 5 x per jaar in Sri Lanka ivm allerlei projecten die wij doen: www.carelanka.nl
Het is onze ervaring dat toeristen vaak met een sneu verhaal voor het lapje worden gehouden om geld te ontvangen. Ken je de taal en cultuur niet, dan is het erg lastig om te beoordelen of het wel of niet ok is. Ik wil niet zeggen dat het in dit geval niet klopt, maar onze ervaring is dat het merendeel van dit soort vragen geen zuivere koffie is. Het is maar dat je weet.
Mocht je willen overleggen, stuur dan gerust een mailtje naar [EMAIL=“info@ayeshafoundation.com”]info@ayeshafoundation.com
Met vriendelijke groet,
Gerard de Jong
Beste Gerard,
Wij komen al 8 jaar naar Sri Lanka en ook wij onderhouden een gezin daar.
De man is onze gids al 8 jaar en goud eerlijk ,wij hebben hun kinderen groot zien worden.
Ook dit jaar gaan we weer voor 3 weken in Oktober/November 2011 naar Kalutara in het Royal Palms Hotel van Sri Lanka.
Elke maand sturen wij 100 euro = ongeveer 15.000 rupees ,hangt af van de dagkoers daar.
Ik doe het met internet bankieren ING dat kost mij 20 euro aan kosten.
Maar je kan het ook doen via Western Union , dat kost bij 100 euro overmaken 17 euro.
En de agentschappen kun je vinden via het internet.
Alleen moet je degene in Sri Lanka inseinen en dat hij daar in Sri Lanka bij Western Union zijn geld halen maar je moet ook het nummer van de tranfercode doorgeven.
Maar eerst moet je kijken via internet hoe dat gaat.
Groetjes Hans