Geld

Hallo,

Een klein vraagje, in september gaan mijn vriendin en ik naar Sri Lanka.
Welke manier van betalen stellen jullie voor, roepie’s hier bestellen, in de luchthaven cash afhalen, euro’s meenemen, daar met mastercard betalen… ?

Alvast bedankt!

Geld kan je overal opnemen, de laatste jaren ook met je standaard pinpas. In elke redelijke plaats zijn meerdere pinautomaten. Wil je voor 100% save gaan: Visa wordt echt door alle ATM’s geaccepteerd.

Roepies zijn buiten SL niet goed te krijgen. Dus inderdaad aldaar.

Nederlandse Visa credit card werkt goed maar voor vrijwel al die kaarten geldt dat Nederlandse kaartmaatschappij 4% boete geeft voor elke geldopname (tenzij je eerst saldo er op zet). Dus eigenlijk geen optie. Gewone bankpas (wel aanzetten voor Wereld) werkt goed in o.a. Sampath, Commercial Bank, Hatton NB. Heeft kosten dus het kan geen kwaad de totale kosten te vergelijken met cash geld wisselen, hoezeer dat ook ietsje onveiliger is.

Sukses,

<Erik> & [Sandya]

Hi,

Sorry, ik kan je geen info geven over geld, maar heb er zelf nog een vraag over.

Als je bij Hotels, chauffeurs etc vraagt wat de prijs is, krijg je die telkens in EU of USD. Wil dat zeggen dat je de kamer/taxi dan ook in die valuta kan betalen? Of rekenen ze zelf nog om naar rupees? Waarschijnlijk dit laatste… Maar wie bepaald dan de wisselkoers? Met een slechte wisselkoers kom je al snel veel duurder uit.
Hoe ga je hier best mee om? Gewoon zo laten omdat het de gang van zaken is, of beter prijzen in rupees vragen of… ?

Dank alweer voor voor jullie antwoord.

Gr sofie

Nee iha kun je niet met die valuta betalen. Ze rekenen om naar LKR tegen de normale bankkoers,

Sukses,

<Erik> & [Sandya]