Wie kan mij vertellen hoe je geld kunt overmaken naar Cuba.
Vast bedankt
er is in rotterdam een zaak die geld naar cuba overmaakt!! het komt altijd goed aan!!
misschien een goed idee, heeft u een adres , email, of telefoonnummer
dan kan ik informeren wat de kosten zijn en hoe alles gaat,
vast bedankt
dit kan bij atena money transfer zei rekenen een vast bedrag!! staat binnen een paar dagen op de kaart van de persoon in cuba. af te halen bij welke bank je daar wil. zit in de vierambachtstraat in rotterdam. het komt altijd over en je betaalt er niet echt veel voor!! de koers wordt aangehouden wat hij die dag in cuba staat.
oké, heel fijn en ik ga contact opnemen met Cuba, die mensen moeten zeker wel een bankrekening hebben hé, maar dat vraag ik wel hier na.
Bedankt voor de moeite, en als het is gelukt laat ik het nog wel weten.
[quote=“evoogd, post:6, topic:107273”]
oké, heel fijn en ik ga contact opnemen met Cuba, die mensen moeten zeker wel een bankrekening hebben hé, maar dat vraag ik wel hier na.
Bedankt voor de moeite, en als het is gelukt laat ik het nog wel weten.[/QUOTE
het is niet echt een bankrekening die ze daar hebben het is een pasje waar war dat geld opgestort word het moet daar aangemaakt worden en is binnen tien dagen in de lucht. en kan je geld overmaken.
[quote="“dushi2530, post:7, topic:107273"”]
het adres is atena money transfer
vierambachtstraat 51a
3022 ad rotterdam
tel 010-2440565
heb ook een adres in Amsterdam van dezelfde atena money transfer gevonden, neem aan dat ze dezelfde goede service verlenen als die in rotterdam, dus ga ik het proberen is dichter bij, bedankt
ja die in amsterdam is van het zelfde! veel succes.
kun je mij ook nog vertellen of er in Cuba nog kosten betaald moeten worden,
daar word door overmaking via banken voor gewaarschuwd. Bedankt voor de moeite
nee in Cuba hoeft er niks meer betaald te worden. je weet hier bij storten meteen wat de ander daar in zijn/haar handen krijgt!!!
als het gelukt is laat ik het nog weten, maar daar gaat wel een paar weken overheen, ga eerst met vakantie en ik wacht ook nog op bericht uit Cuba over de bankgegevens, groetjes
Omdat er geen vervolg staat wat wellicht toch handig is, hier een aanvulling van mijn ervaring.
Om aan een pasje te komen moet er een rekening geopend worden met minimaal 50 CUC.
Wat ik heb gedaan is het geld overgemaakt naar een bank in de plaats waar de persoon woont. Daarvoor heb je het volgende nodig van de persoon waar het geld naar toe gaat:
- volledige naam
- adres
Nadeel van deze manier is dat het 3 werkdagen duurt voor het geld wordt ontvangen.
Idee is om de eerste keer meer dan 50CUC te sturen zodat persoon een rekeningnummer aan kan vragen. Met een pasje staat het geld binnen een paar uur op de rekening van de persoon.
Het overboeken kostte 10,- vaste kosten en nog een klein bedrag aan %.
De kosten zijn van beide systemen hetzelfde maar het geld is dus eerder in bezit.
Als je structureel geld wilt overmaken naar Cuba is DIT een handige optie.
Leuke bijkomstigheid is dat het heel hip is voor een Cubaan om geld te kunnen pinnen… ![]()