Geld, maak mijn probleem!

Beste leden,

Hier zou ik me verhaal willen vertellen.
Begin maart 2017 ga ik naar west papua met een vriend naar zijn familie.
Na een maand gaat hij terug naar nederland en ik ga door reizen heel azië door.

Indonesië
Singapore
Maleisië
Thailand
Myanmar
Cambodja
Laos
Vietnam
China
Mongolië
Zuid-korea
Japan

Ik wil er 1,5 tot 2 jaar over doen.
Maar me vraag is wat is nou beetje gunstig bedrag om te sparen om z’n reis te kunnen maken en beetje leuke dingen te doen.

Ik heb een vaste baan.

Gr tim

Flinke reis het zijn dure en minder dure landen maar om leuk te kunnen rond komen en ook leuke dingen te doen moet toch al snel rekenen dat je plus minus 500 dollar per week nodig hebt plus dat in veel landen je gezien wordt als een westerling met geld dus ze proberen je altijd meer geld af te troggelen ben daar waakzaam op dat je niet te veel betaald

Heeey fred,

Bedankt voor je reactie.
Dat klopt wat je zegt over af te troggelen maar dat ben ik wel gewent. Ik ga maar gewoon goed sparen en ik zie het wel

Uitgaande van 2 jaar…ja en dan een beetje comfortabel of zo spartaans als maar kan zijn!
Over het eerste kan ik je een richtlijn geven over het laatste…laat maar zitten zo gezegd.
Ga uit van zo’n 45 euro per dag oftewel 2 jaar = 2x365 dagen = 730 x 45 = naar boven afgerond 33.000 euro (met of zonder tickets).
Met tickets zal je het dagelijks met wat minder moeten doen. Voor nog weineger, zal misschien ook wel kunnen, maar geef mijn portie dan maar aan Fikkie zo gezegd. Suc6 er mee.

Ik denk dat er grote verschillen per land zijn. Verder kost een hoog reistempo vaak meer. Om het duidelijker te berekenen zou ik meer info per land zoeken en dat x het aantal dagen doen. Op die manier kwam ik voor mijn wereldreis prima uit met mijn begroting.
Als jij twee maanden Japan en 1 maand Thailand doet ziet het eindbedrag er bijv. al anders uit dan die landen andersom. En op een reis van 1,5 tot 2 jaar kan dat best €5000 schelen.