Geld Botswana

Hallo allemaal,

Kan iemand ons helpen?
Wij gaan komende zondag voor een maand vertrekken naar Namibië, Botswana en Zimbabwe.
Nu lezen we overal dat we in Namibië prima aan geld kunnen komen maar in Botswana en Zimbabwe is dit blijkbaar veel moeilijker.
Heeft iemand ervaring? Kan er gemakkelijk worden gepind of moeten we contant geld meenemen?
En is het dan handiger om dollars of euro’s mee te nemen?

Alvast bedankt!

Dag Marloes,
Jij /jullie hebben een prachtige vakantiebestemming gekozen. Ik heb veel ervaring in deze landen plus nog een paar buurlanden (meer dan 10 reizen). Geld pinnen is in alle 3 landen, Namibië, Botswana en Zimbabwe een groot probleem. Het kan alleen bij de automaat met een plaatselijke pinpas van de plaatselijke bank. Daarvoor heb daar een bankrekening nodig. Soms kan je pinnen met je creditcard, hier zijn wel pittige kosten aan verbonden. Bij de bank geld opnemen met je creditcard kan meestal wel( kost ook iets), let op ze hebben beperkte openingstijden. Het beste is dollars meenemen en ter plaatse wisselen, bij de bank of een officieel wisselkantoor. Sommige winkels accepteren wel dollars als betaalmiddel. Kijk vooral in Zimbabwe uit dat je niet teveel wisselt, de koers veranderd continu. Verder zorg ervoor dat je altijd voldoende water hebt en eten voor een paar dagen. Ik wens jullie veel reisplezier. Geniet van de natuur, cultuur en de gastvrije en vriendelijke mensen. Met vriendelijke groet, Barbara

Hallo Marloes,

Allereerst een vraagje, vliegen jullie via Zuid Afrika of rechtstreeks naar Namibia?