Geef GRATIS uw mening over mijn reisplanning Azië !!!

Beste reisbijtjes,

gelieve met jullie angeltje eens te piepen op mijn planning…

Is ze realistisch?
Is ze budgetverantwoord?
Is ze veilig? ( je weet wat ik bedoel, je bent nergens veilig hé )

alle tips zijn welkom…

Bedankt
Benoit

Ik zie alleen een kalender en wat pijltjes op een kaart. Niets over hoe je precies je dagen door wilt komen, wat je denkt uit te (kunnen) geven, etc.

Kortom: te weinig input om er wat zinnigs over te kunnen zeggen. :wink:

Doe het aub op de gewone manier,want ik geraak er niet wijs uit ivb:je reisplannen.
gegroet:georgessiam:chin:

• als je van Sri Lanka naar Thailand vliegt, heb je een visum voor Thailand nodig, of een ticket het land uit. Heb je dat niet, dan kom je Thailand niet in.
  • de tijd die je hebt in Laos en Vietnam is te kort.
  • 33 dagen Thailand is niet handig, een visum is maar 30 dagen geldig (wanneer je per vliegtuig het land binnen komt, anders is het 15 dagen geldig)

Verder weinig zinnigs te zeggen, want je geeft geen precieze planning.

Hi Bokn
Ik heb op je planning gekeken en mijn mening is dat 1 maand in India is bitter weinig; India is zeer groot en alles gaan traag; het is een mooi land, met enorm veel bezienswaardigheden; denk je niet?
Indonesië is enorm groot, ze heeft meer dan 13 000 eilanden, me over de 6000 die bevolkt zijn; ik neem aan dat je niet alle eilanden wilt bezoeken (dan zijn je dagen al heel lang op :); er is een enorme variatie in cultuur, natuur, godsdienst, bezienswaardigheden, eten,enz.
Als ik je was, zou ik anders aanpaken, namelijk:

1. India - alles zien op 1 maand tijd is onmogelijk; dus, neem een goede kaart
    van India, maak een dossier apart met: wat wil je zien, je traject,
    transport ( het speelt een grote rol qua timing) en dan krijg je een
    vage idee over je reis in India;
  2. en zo verder, met alle landen; sommige zijn immens, andere zijn klein; als je gedaan hebt met de voor-voorbereiding, ga verder in details, per land en pas nadien ga je een idee krijgen over de exacte timing.
    Veel succes !
    Groetjes
    Sopirla>>>
    met je traject, wat wil je zien, transport en dan heb je een idee

Ik ben iets vergeten: in Azië ben je veiliger dan in Nederland of België, respecteer de “locals”, afdingen is een “must”.
Het is zeker realistisch als je massa’s tijd hebt, de financiële aspect hangt van iedereen af: sommige kunnen slapen zelfs op het strand (het kost niets), andere moeten de comfort van thuis hebben + A/C - in dit geval, moet je wat meer betalen dan op het strand; dit aspect hangt volledig van je af.
Groetjes
Sopirla

Hoi,

Alvast bedankt om te reageren en mijn excuses als mijn planning niet zo duidelijk is …
Ik probeer enkel maar een volgbeeld van mijn planning bij te houden. Enkel mijn visum India is ingediend vanaf 27/10 en mijn visum Nepal vanaf 19/11 de rest staat open…
@ Jurjen, zie in bijlage mijn “financiele planning”
Als ik via Nepal India terug binnenga is het de bedoeling om dan naar Sri Lanka te gaan dmv de Ferry ( die vaart sinds 07/2011.
Daarna wil ik het vliegtuig nemen richting Bangkok. Maar ik vraag me echt af waar de beste plaats zou zijn om nieuwjaar te vieren en kerstmis in Nepal, India of Sri Lanka?

Benoit

Je financiële planning lijkt me best haalbaar. Het zal inderdaad een beetje van jezelf afhangen, maar je zal snel genoeg ondervinden hoe je best met je centen omgaat ter plaatse.

Ik heb ondervonden dat kerst en nieuwjaar niet echt gevierd worden in India en Nepal. Wil je echt een feestje, dan heb je de meeste kans om er één te vinden in Goa denk ik.

Kerst en nieuwjaar worden ook in Thailand en Laos niet gevierd. Ze vieren daar wel nieuwjaar, maar dat is in maart/april. Heel bijzonder om mee te maken, ik heb Songkran (het nieuwjaar dus) ooit in Pakse in Laos gevierd.

Jenny, hoi, ze zeggen dat in Chiang Mai de mooiste “Song Khran” is, buiten Bankok, natuurlijk; we hebben met hun gevierd, we waren toch daar…
Groetjes
Sopirla>>>

PS: heb je hem gewaarschuwd dat buiten z’n accommodatie kletsnat zal moeten rond wandelen (in Chiang Mai is het zo!)