Hoi!
In blogpost van vandaag leg ik uit hoe je sneller een vliegtuig uit kunt stappen, voor als je bijvoorbeeld een tweede vlucht moet halen.
Veel lees plezier
Groetjes,
Ines
Hoi!
In blogpost van vandaag leg ik uit hoe je sneller een vliegtuig uit kunt stappen, voor als je bijvoorbeeld een tweede vlucht moet halen.
Veel lees plezier
Groetjes,
Ines
Ik zou niet elke blog hier op dit forum zetten, naar gewoon op FB, twitter en Google+.
De url van je site in je handtekening mag wel, en wanneer je zinnige bijdrage levert en vragen beantwoord komen er ook best wat bezoekers naar je site via dit forum.
Dat doe ik al, alleen via social media gebeurt er vrij weinig.
Dat gaat ook niet in een week
Anyway, dit forum is niet bedoeld om je blog te spammen. Een link naar een relevant artikel bij een vraag mag altijd, maar niet voor elke blogpost een nieuw draadje.
dat snap ik ook wel
Bezoekers bouw je op inderdaad. Specifieke blogposts kun je in het forum kwijt van het betreffende land of topic.
Ik snap ook wel dat je die op moet bouwen, dat je die niet in een keer krijgt, en het was ook niet de bedoeling om steeds een nieuwe post te maken bij elke blogpost. Vind het zelf alleen zo stom om dan te zeggen bij een topic van “hey lees m’n post, daar zit het antwoord in” kan dan net zo goed het antwoord er zo in typen.
Dat is waar dat kan je ook gewoon doen. Mensen willen graag direct het antwoord lezen en als je goede SEO hebt komen ze vanzelf bij jou post uit.
Dat is niet altijd waar.
ik ben beheerder van het Indonesië-forum. Ik krijg heel veel vragen over de route in Indonesië of over bezienswaardigheden op Bali. Ik geef vaak specifiek en beknopt antwoord op een vraag, en verwijs voor meer informatie naar mijn site. Daar staan inmiddels meer dan 50 artikels over Indonesië op, dat kun je echt niet in één antwoord op één topic geven.
Kijk eens op deze sites voor info over bloggen: http://www.blogaholic.nl/ en http://www.blogtrommel.com/. Ga bloggers volgen op Twitter en ga interactie aan met medebloggers. Reageer op tweets, wordt zichtbaar, ga mensen volgen en zorgt dat je gevolgd wordt.
Blogaholic en blogtrommel ken ik. Daar had ik juist informatie gehaald voordat ik ben begongen met bloggen.
Dan heb je ook gelezen dat je geduldig moet zijn en een netwerk op moet bouwen. Dat SEO belangrijk is, en dat dit netwerk je kan helpen met het natuurlijke linkprofiel naar je site.
Je komt nu een beetje over alsof je alles al weet, terwijl mensen je goedbedoelde tips geven. Als je dat niet op prijs stelt prima, maar dan kun je daar beter duidelijk over zijn.
Dat snap ik ook wel! Als ik zo overkom dat is niet de bedoeling, feedback is altijd fijn, anders zou ik er ook niet om vragen of wel?
Ik heb m’n onderzoek ook wel gedaan, maar vind het ook wel fijn om een beetje te experimenteren. Je leert toch door te vallen en weer op te staan? Dat het hier niet gepost mag worden, duidelijk, dan weet ik dat nu. Als je het wilt verwijderen prima. Vind het alleen wel een beetje jammer dat het zo opgevat wordt…
Gewoon lekker meedoen op dit forum en lekker blijven bloggen. Via je handtekening komen de bezoekers vanzelf.
Misschien een keer een post maken met daarin je 5 leukste/avontuurlijkste/… reisbestemmingen? Voordeel is dat je lezers dan een beetje een idee hebben waar je geweest bent.
Of wil je alleen over het reizen schrijven en niet over de bestemming? Ach, die vraag hoef je nu niet te beantwoorden, dat wijst zich vanzelf.
Precies!
Er komt wel binnenkort een post over een plek waar ik ben geweest en zou op zich ook eentje kunnen schrijven over de leukste plekken waar ik ben geweest Bedankt voor de tip!
Op de blog zelf staat trouwens ook waar ik allemaal ben geweest, maar dat zit verstopt bij m’n “over” pagina.
Goede tips van Jenny. Neem ze ter harte en ga vooral niet elke blog die je post hier plaatsen, dan heb je kans dat de admins (als ze weer op volle sterkte zijn) je zo een ban geven wegens Spam.
Dat bedoelde ik ook eigenlijk Jenny, gewoon antwoord geven en doorverwijzen als er echt meer info over is. Succes Ivermaat