Gastgezin

Hallo alllemaal,

Is er iemand die ervaring heeft met het verblijven bij een gastgezin in het buitenland. Een gastgezin in Canada of de VS.

Weet iemand een goede organisatie die dit regelt of een andere manier om aan een goed gastgezin te komen.

Alvast bedankt.

Groeten,

Janneke van den Hurk

Hoi Janneke,

Met wat voor doel wil je naar het buitenland. Ik ben bijvoorbeeld na de HAVO een jaar naar Costa Rica gegaan om daar naar school(lees Universiteit) te gaan. Ik ben daar ook in een gastgezin geweest en heb dat via een organisatie gedaan, maar ik weet niet of jij zoiets in gedachten had of niet. Want voor zo iets zijn er erg veel organisaties. Namelijk AFS, EF en nog een paar. Ik ben zelf met AFS gegaan en dat is mij erg goed bevallen. Was erg goed geregeld en de begeleiding en voorbereiding was erg goed. Ik zou zo weer met ze gaan, want een vriendin is met EF geweest en dat was ook goed, maar minder compleet.

Nou ik hoor het wel van je.
Groetjes,
Matzen

Hoi Matzen,

Heel erg bedankt voor je reactie en mijn doel om naar het buitneland te gaan is mijn stage.
Ik wil voor mijn stage namelijk naar het Canada of de VS en ben uit aan het zoeken op wat voor manieren ik daar kan verblijven. Misschien is een gastgezin een optie.

Groetjes,

Janneke