Ervaringen met gastgezinnen

:COSTARICA

In januari en februari wil ik een rondreis maken door Costa Rica en Panama. Dit om Spaans te leren en natuurlijk veel te zien.
Ik ben van plan om te boeken bij “Het Andere Reizen”.

Echter verblijf je vaak bij gastgezinnen (zowel bij Het Andere Reizen als andere organisaties). Mijn eerste reactie is dat dit niet mijn voorkeur heeft. Wellicht omdat het onbekend is, maar meer omdat ik toch wel erg op mijzelf ben en er tegenop zie om me aan te passen aan het gezin.

Wie heeft er ervaring in een gastgezin en hoe was deze ervaring?

Alvast bedankt voor de reacties!
:dag: Bianca

Helaas nog geen reacties op mijn vraag.
Maar er zijn vast mensen met ervaringen in gastgezinnen… toch?
:confused:

Hallo Bianca,

Bij een gastgezin verblijven is een vaak een fantastische ervaring. Natuurlijk hangt het ook van je zelf af. Maar de ervaring is dat juist in combinatie met Spaanse lessen verblijf bij een gastgezin een plus is. Vertrouw op de hartelijkheid en gastvrijhed van de CostaRicanen!

Wouter Zagt
www.vrijwilligerswerkincostarica.nl

Zoals Wouter al zei: daar gaat het nou juist om: je leert overdag Spaans en dat breng je dan 's avonds in de praktijk. Anders kun je beter in Nederland op een school een cursus volgen en lig je 's avonds gewoon in je eigen bed.
Even wennen, maar dan heb je vast daarna een leuke en leerzame tijd. Een ervaring voor het leven!

Thanxxx!! :thumbsup:
Alles is geboekt, dus ik ga het meemaken.