Een vriendin van mij is sedert eind augustus voor 10 maand naar Ecuador vertrokken en dat in het kader van een intercultureel uitwisselingsproject van AFS. Ze gaat daar een jaar studeren en verblijft ondertussen bij een gastgezin, althans dat is de bedoeling. Bij aankomst op de luchthaven bleek er geen gastgezin te zijn en ondertussen verblijft ze “tijdelijk” bij een alleenstaande vrouw met 3 kinderen. Die vrouw heeft 2 jobs en geen tijd voor een Belgische studente en eigenlijk heeft ze ook geen geld om voldoende voedsel te kopen. Kortom allesbehalve een ideale situatie. Het probleem werd reeds aangekaart bij de lokale vertegenwoordiger van AFS in Ecuador maar die zegt dat er momenteel geen ander gastgezin is en veel moeite om er een te vinden wordt er blijkbaar ook niet gedaan. Vandaar mijn verzoek, mocht er iemand een gezin kennen in Guayaquil die tot einde juni 2015 een student wil huisvesten, gelieve mij dat te laten weten. Voor zover ik weet wordt het gastgezin daar door AFS financieel niet voor vergoed.