Wie kent er een gamelodge in de buurt van Stellenbosch of een cheeta farm ? We verblijven daar 3 dagen en zou een dagje dieren voor de kinderen willen inlassen. We gaan ook nog in Albertina naar een gamelodge, maar mijn kleinkinderen willen vooral dieren en dieren zien in Afrika.
Omgeving Stellenbosch / Westkaap is het meer geciviliseerde deel van Zuid-Afrika. Het is daar niet zo ‘wild’ als het noordoosten van datzelfde land bijvoorbeeld is. Maar je kunt de kinderen zeker wel kennis laten maken met cheeta’s, bijvoorbeeld bij Cheetah Outreach. Zij zaten altijd bij Spier Wines buiten Stellenbosch maar ik zie op hun website dat ze tegenwoordig blijkbaar ook een locatie in Somerset West hebben. Dat is dan wel meer een dierentuin- dan een wildpark-idee. Zie voor meer informatie, openingstijden e.d.: www.cheetah.co.za En een echt wildpark met game drives e.d. is verder uit de buurt: Aquila. Ik gok op hun website: www.aquila.co.za Vraag wel altijd even van tevoren dat de minimale leeftijd moet zijn voor de kinderen. Sommige plekken staan (kleine) kinderen toe. Bij anderen moeten ze minimaal 12 of zelfs minimaal 16 jaar oud zijn (uit veiligheidsoverwegingen). In elk geval veel plezier aan de Westkaap. Altijd mooi daar! Met zonnige groet vanuit de Afrikaanse bush,Natascha Snelder | ZaZoe Xperience | www.zazoetravel.com
Sent from my GT-P5110 using Wereldwijzer Reisforums mobile app
In de Western Cape vind je geen echte gamelodge, en dus ook niet in Albertina, als je tenminste zoekt naar de wildere dieren. Aquila is eigenlijk de enige uitzondering, maar ook dat is meer een grote dierentuin. Aaibare dieren zijn er volop, ook leuk voor jonge kinderen, en dat is ook wat je vindt in Albertina. Als je toch iets wilds wilt zou ik kijken bij het Lion’s park in Klapmuts, dat is een bezoekje waard voor een paar uur.