Gambia kondigt noodtoestand af - reizigers worden teruggehaald

Ruim 1.600 mensen die op dit moment reizen door Gambia via reisorganisaties TUI en Corendon worden teruggehaald naar Nederland.

Pff, ontwikkelt zich erg zorgelijk.

Ik zou vrijdag vliegen.
Nog niets gehoord van Brussels Airlines.
Zoals het nu staat zou Jammeh tot vannacht 12 uur de tijd hebben om gewoon weg te gaan.
Wat daarna gebeurt is niet bekend, maar er gaan allerlei gerichten in het rond.
De Ecowas is ondanks alles van plan om Barrow morgen, donderdag te inaugureren.
Er zijn vanuit verschillende landen troepen aar Gambia onderweg. Zelfs een oorlogsschip uit Nigeria.
Volgens mij willen ze hem zó bang maken dat hij toch eieren voor z’n geld kiest.

Daar lijkt het inderdaad nog het meeste op Jack. Veel militairen hebben hun uniform weggegooid en zijn ondergedoken. Het leger stelt nu helemaal niets meer voor. Jammeh kan geen kant op en een eventuele strijd is zo verloren.

Het grappige is dat ik nèt van Brussels Airlines bericht heb gekregen dat mijn vliegtuig overmorgen, vrijdag dus in plaats van 11.05- om 14 00 uur vertrekt. >>>
Dus iedereen wordt weggehaald uit Gambia. En zoals het nu staat ga ik gewoon vrijdag.
(Zou het verlaten de vlucht de oorzaak hebben dat ze zijn ingehuurd om mensen eerst weg te halen uit Banjul??)

Dat meen je!!! Ze zullen op dit moment toch zeker wel besloten hebben om vluchten mét passagiers, gepland voor overmorgen, niet door te laten gaan?! Onze vlucht met Tui staat gepland voor maandag de 23e. Heb Tui nog niet gesproken, maar de laatste berichten zijn dat er tot de 31e deze maand niet gevlogen wordt op Gambia. Al zou het mij ook niet verbazen als ze de vluchten na het weekend weer oppakken als de situatie morgen opgelost wordt. Niemand verwacht dat dit lang kan duren…

Ik ben bezorgd voor mijn vrienden in Gambia en kan geen contact met ze krijgen.

Ik heb vandaag gehoord dat de advocaat van Jammeh, de minister voor rechten en de vice-resident van Gambia allemaal gevlucht zijn. Soldaten gooien hun uniformen weg en vluchten.

Klopt Roz, maar van ongeregeldheden is nog geen sprake nu. Het zal niet lang meer duren. M’n ouders zijn er nog en contact via internet is nog altijd prima.

Militaire interventie in Gambia begonnen

Hopen dat het gaat zonder bloedvergieten… Nog even en de ellende is voorbij. Al zal het nog wel even duren voordat alles terug bij normaal is.

Ja, Erwin, ik ben blij dat ze nu binnen zijn gevallen. Hoe eerder het afgelopen is, hoe better.

Het is zeker beangstigend voor je dat je ouders er nog steeds zijn. Ik ga voor ze bidden.

Gelukkig met een sisser afgelopen. Laten we hopen dat The Gambia onder Barrow voorspoedig zal ontwikkelen.

Ik zou nog niet te vroeg juichen.
Hij heeft al vanaf 1 december ons elke keer weer verbaasd en zijn eigen plan getrokken nadat hij eerder anders had gezegd.
Ik hoop dat hij naar Marocco gaat en daar wordt opgepakt en naar de Haag verhuist voor héél lange rijd.
Maar hij is nog niet weg uit the Gambia.
Dàn ben ik nl. pas tevreden en kunnen de mensen hopelijk terug naar een veilig land.
Hoe langer het duurt hoe meer gekkigheid hij nog kan uithalen.
Hij heeft nl. gewoon niets meer te verliezen en nog een aantal fasallen.

Ik heb vandaag telefoonisch contact gehad met 3 verschilende vrienden in Gambia. Ze zijn erg blij, maar hebben in geen dagen gegeten. Ik hoop dat de internationale stichtingen snel een oplossing hiervoor vinden.