galungan /kuningan 2014

hier ben ik weer hihi , ik ben iemand die heel veel info opzoek voor ik vertrek op vakantie , zo lees ik nu dat er van 21 /31 mei een feestperiode is in bali , maar hoe gaat het in zn werk , zyn dan alleen op 21en 31 mei bv de winkels gesloten , wy komen aan op 19 mei en hadden 4 nachten sanur voorzien om daarna zeker al 3 nachten naar trawangan te gaan , kyken hoe het ons bevalt , dus 3 dagen nog te kiezen , en dan weer naar sanur , ik heb alles by booking geboekt en kan alle datums nog verzetten, en kunnen we in die periode bv drivers krygen ??? is voor my nu mn derde keer bali maar dit brengt wel een beetje verwarring in het schema opstellen , 2 juni gaan we weer naar huis >>>

Het liefst zouden alle Balinezen vrij willen met Galungan, maar dat mogen ze niet van hun baas :wink: Winkeltjes zijn dus gewoon open, en je kunt ook een chauffeur vinden.

Bij mijn weten vinden de meeste activiteiten plaats de dag voor Galungan, op de dinsdag dus. Dat is de dag dat de meeste vieringen in de verschillende tempels zijn, en dat de meeste varkens geofferd worden. De woensdag gaan veel Balinezen gezellige dingen doen in huislijke kring, een beetje als kerst bij ons.

Kuningan is veel minder massaal dan Galungan. Het is echter wel grappig om te zien dat alle offertjes geel zijn.