De herfstvakantie komt er weeral aan,voor sommige het sein om de koffers weer boven te halen.Ga jij op herfstvakantie of blijf je lekker thuis?
Stem hierboven in de peiling,eventueel kan je hieronder je stemgedrag uitleggen!
gegroet:georgessiam.
Dit weekend ga ik naar Zeeland, lekker een weekendje duiken. In de ‘herfstvakantie’ blijf ik verder thuis, ik moet mijn scripte schrijven.
Nu voor de maand oktober,zal het moeilijk gaan(werkverplichtingen)waarschijnlijk zal het koffers pakken zijn in november.
ik moet wachten tot de kerstvakantie…
Ik ook, wat vervelend; ik ga nu weg, om te lezen…het is beter dan buiten; straks ben ik terug.
Bye Jenny !
Groetjes
Sopirla>>>
Nee, helaas niet; ik moet wachten tot januari voordat ik weer weg mag!
Gelukzak !!! Ik ben “veroordeeld” tot 22 mei 2012…wat moet ik dan zeggen ?
Voor dat je weet, is al januari; eens de feesten voorbij, je ben al vertrokken ! ![]()
Groetjes
Sopirla>>>
Jaahhh, ik kan niet wachten tot het zo ver is maar ik mag niet zeuren want in januari dit jaar zat ik in Uganda, in juni Botswana, Zimbabwe (ik ben besmet met het afrika-virus)
In januari 2012 ga ik naar Kenia voor de tweede keer.
Waar ga jij heen??
We gaan een beetje Oost Europa verkennen (het is meer voor mijn echtgenoot dan voor mij - ik heb daar 28 jaar gewoont, dus no surprise voor mij en natuurlijk een beetje de familie ook.
Mijn baas weet al, ik vetrek 5 weken per jaar op verlof, het is te nemen of te laten. Hij is nog steeds akkoord, hihihihihihlol2
We gaan de saaie Duitse autostrade verlaten en de eerste stop is Praag (5 dagen) en dan verder Slovakijë, Hongarijë en Roemenië.
Groetjes
Sopirla>>>>>>
Nee, mijn ouders komen mij opzoeken. ![]()
Jaaaa, in dit geval kan het juist door de beugellol2
Net voor de herfstvakantie geweest naar Kenia.
Nu net terug:)
Kom op met je verhaal,Wendy!!![]()
Wendy, hoe was het en welke parken heb je bezocht?
Mijn vakantie was super!
En ja idd je wordt verliefd op Afrika.
Voor ons was het de eerste keer dat we naar Afrika gingen,en zeker niet de laatste keer.
Waarschijnlijk wordt de volgende vakantie begin het nieuwe jaar weer Kenia maar dan in combinatie met Tanzania.
Zonder vetraging vertrokken vanaf Nl met Arke Fly.
Helaas mochten wij niet over Griekenland vliegen ivm met staking van het luchtverkeer.
Dus zijn wij over Turkije gevlogen,zo naar Egypte.
In Egypte hadden wij een tussenlanding om te tanken.
Binnen een half uur klaar,maar helaas op het moment dat wij konden vertrekken begon het lucht verkeer in Egypte ook te staken pfff
En hebben wij 2 en een half uur aan de grond moeten staan.
Al met al waren na 13 uur vliegen eindelijk in Kenya.
Na aangekomen te zijn in ons hotel heerlijk gegeten en een borreltje gedronken. Daarna lekker naar bed om uit te rusten van de lange reis.
De andere dag hebben wij een relax dag gehad in het hotel.
Wat overigens een super hotel is.
De andere dag zijn wij begonnen aan onze safari in Tsavo East,Tsavo West en Taita Hills.( in prive busje)
De safari was waanzinnig! veel gezien en wat is het bijzonder die dieren van zo dicht bij te zien.
Na onze safari zijn wij op bezoek gegaan bij een echt masai dorp,en dus niet een opgezet dorp voor toeristen, Waar wij waren,waren geen toeristen te bekennen.We waren de enige:) De masai’s spraken geen engels op 1 na die sprak een beetje gebrekkig engels. Wij hebben een hele rondleiding gehad in hun dorp,in de hutten,vuur gemaakt met stokjes,en met de masai mee gedanst.
Dit was ook echt een super ervaring om mee te maken.
Daarna hebben we weer lekker 2 relax dagen gehad in het hotel.
Daarna zijn we een dag gaan duiken.
Daarna weer een relax dag gehad.
Vervolgens zijn wij het centrum van Mombasa in gegaan en hebben houtsnijdorp bezocht,lokale markten bezocht,en het oude centrum van Mombasa bezocht.
Helaas was daarna onze vakantie alweer voorbij.
Maar wat is het een bijzonder land,een totaal andere wereld dan dat wij hier kennen.
De mensen zijn super vriendelijk en zo gelukkig met de kleinste dingen!
I love Kenya:)
Hey, Wendy fijne vakantie toch…ik ben ook in Kenya geweest maar zonder op safari te gaan; we zijn met ons tweetjes naar een dorp gegaan en het was inderdaad waar wat je zei: mensen vriendelijk, we hebben van de stadje ongeveer 2kg snoep gekocht en de kinderen (zoals overal ter wereld) waren blij mee; we zijn op bezoek bij de “dokter” geweest die ons veel vertelde over planten die in gebruik zijn om te genezen.
Kenya is een veilig land, maar je moet (zoals overal ter wereld) op je spullen letten.
Ik ben blij datje ook dezelfde(bijna) dezelfde ervaring mee gemaakt als we, toen.
Groetjes
Sopirla>>>
We hebben de Masaii ook ontmoet, ze kwamen zo-gezegd ons "bewaken)