Ik ben Daan, 37, uit Gent. Ik ben leraar en heb al verschillende soorten vakanties gemaakt die ik allemaal leuk vond: citytrips, autoreizen, lange-afstandswandelingen (West Highland Way, Kerry Way, Wicklow Way, de eerste helft van de Pennine Way), lange-afstandsfietsreizen van 5 tot 14 dagen (Nederland, België, Duitsland, Frankrijk), roadtrips (westkust van Amerika), rondreizen met openbaar vervoer (Marokko), …
Ik ben single na een lange relatie.
Ik sta dan ook open voor alle soorten reizen, zolang het maar geen passieve strandvakantie is.
Al ben ik langs deze weg vooral op zoek naar een (of meerdere) wandelmaatje(s).
Het wandelen deed ik vroeger met mijn vriendin (nu mijn ex-vriendin) en doe ik liever niet alleen, vanwege de grotere gevaren en het overweldigende gevoel van eenzaamheid als je alleen gaat wandelen in afgelegen gebieden en vanwege het plezier om je ervaring te kunnen delen met iemand. Via dit forum ben ik vooral op zoek naar mensen die zin hebben om een lange-afstandswandeling te gaan doen en net als ik niet veel mensen kennen met dezelfde interesse.
Mijn reisgenoot mag m of v zijn, als we maar dezelfde ingesteldheid hebben en het zien zitten met elkaar te gaan reizen. Ik ben geen prestatiejager, dwz ik wandel vooral om ervan te genieten en niet om per sé x aantal kilometer afgelegd te hebben. Afstanden liggen meestal tussen de 16 en 24 km per dag, meer dan 25 mét volgepakte rugzak kan wel eens maar dan meestal enkel omdat het niet anders kan (gebrek aan accommodatie enz).
Als ik ga fietsen, kampeer ik. Als ik ga wandelen, slaap ik liefst in een bed, al is dat vooral omdat ik het extra gewicht van een tent niet wil meesleuren. Behalve dat bed, stel ik niet zoveel eisen - hostels of (berg)hutten kunnen dus perfect maar b&b’s en dergelijke ook zolang de prijs niet te exuberant is).