Ik ben Daan, 37, uit Gent. Ik ben leraar en heb al verschillende soorten vakanties gemaakt die ik allemaal leuk vond: citytrips, autoreizen, lange-afstandswandelingen (West Highland Way, Kerry Way, Wicklow Way, de eerste helft van de Pennine Way), lange-afstandsfietsreizen van 5 tot 14 dagen (Nederland, België, Duitsland, Frankrijk), roadtrips (westkust van Amerika), rondreizen met openbaar vervoer (Marokko), …
Ik ben single na een lange relatie.
Ik sta dan ook open voor alle soorten reizen, zolang het maar geen passieve strandvakantie is.
Al ben ik langs deze weg vooral op zoek naar een (of meerdere) wandelmaatje(s).
Het wandelen deed ik vroeger met mijn vriendin (nu mijn ex-vriendin) en doe ik liever niet alleen, vanwege de grotere gevaren en het overweldigende gevoel van eenzaamheid als je alleen gaat wandelen in afgelegen gebieden en vanwege het plezier om je ervaring te kunnen delen met iemand. Via dit forum ben ik vooral op zoek naar mensen die zin hebben om een lange-afstandswandeling te gaan doen en net als ik niet veel mensen kennen met dezelfde interesse.
Mijn reisgenoot mag m of v zijn, als we maar dezelfde ingesteldheid hebben en het zien zitten met elkaar te gaan reizen. Ik ben geen prestatiejager, dwz ik wandel vooral om ervan te genieten en niet om per sé x aantal kilometer afgelegd te hebben. Afstanden liggen meestal tussen de 16 en 24 km per dag, meer dan 25 mét volgepakte rugzak kan wel eens maar dan meestal enkel omdat het niet anders kan (gebrek aan accommodatie enz).
Als ik ga fietsen, kampeer ik. Als ik ga wandelen, slaap ik liefst in een bed, al is dat vooral omdat ik het extra gewicht van een tent niet wil meesleuren. Behalve dat bed, stel ik niet zoveel eisen - hostels of (berg)hutten kunnen dus perfect maar b&b’s en dergelijke ook zolang de prijs niet te exuberant is).
Bestemmingen kunnen eender waar zijn (al hoef ik niet ver weg te gaan voor mijn wandelvakanties en is Europa prima voor mij - het gaat mij erom zoveel mogelijk wandeldagen in mooie streken te verzamelen zonder daar onnodig veel geld aan uit te geven), reisduur kan van 2 tot 14 dagen gaan. Ik ben al gaan wandelen in Engeland, Schotland en Ierland maar Italië en consoorten kunnen net zo goed voor mij. Ik zou heel graag eens de Cumbria Way doen binnenkort - een korte wandeling van 5 dagen door het Lake District. Ook de Alta Via (Italië), deel 2 van de Pennine Way (Engeland / Schotland) en -ooit- de Coast to Coast (Engeland / Schotland) staan op mijn verlanglijstje. Het is een twee à drie jaar geleden sinds ik mijn vorige langeafstandwandeling deed dus wil ik liefst weer met het langeafstandswandelen aanknopen met iets relatief korts zoals de Cumbria Way. Maar ik sta voor vanalles open, landelijk of avontuurlijk, lang of kort.
Ik ben 37, mijn vrienden zijn tussen de 24 en de 44, maar ingesteldheid en gevoel voor humor zijn belangrijker dan leeftijd.
Ik hou van een fijn gesprek en plezier, maar geniet ook van een vanzelfsprekende stilte nu en dan :-).
Graag dus wandelaars, maar fietsers kunnen ook reageren - kan leuk zijn om nog eens een fietsmaatje te hebben.
Vakanties waarin niet enkel gewandeld wordt maar wel nu en dan, kunnen ook.
Laat maar iets horen als je er iets in ziet. En dan zien we wel wat het wordt :).