Het komt nog al eens voor dat je in een ver land het gevoel hebt dat iemand een stuk meer vraagt voor dat artikel dan dat een local betaalt. Ga je afdingen in een ver land? Of betaal je gewoon de vraagprijs?
Stem hierboven in de peiling en licht eventueel hieronder je antwoord toe!
Natuurlijk probeer ik op lokale markten af te dingen, maar het is ook wel voorgekomen dat ik probeerde op te dingen…
Enkele jaren geleden zocht ik in het MBK (Bangkok) een speciaal soort hoofddeksel, en wilde daar ook een x bedrag aan uitgeven.
Toen ik deze had gevonden bleek ie goedkoper dan verwacht. Dus naar de prijs vragen en dan hoger bieden, de dame snapte er niets van.
Uiteindelijk €2 meer mogen betalen, lief mens :biggrin:
Doet me denken aan een oude vriend van mijn vader… Die heeft er een sport van gemaakt af te dingen.
Hij is een keer zover gegaan dat mijn vader zich bijna begon te schamen.
Toen hij zijn prijs gekregen had, heeft hij de man en zijn personeel uitgenodigd voor een uitgebreid meergangen diner in een restaurant, waarvan de kosten per persoon richting een maandloon voor de mensen daar gingen.
Vond ik erg leuk!
Ik zou het eigenlijk meer moeten doen. Bij afdingen is het wel belangrijk, heb ik gemerkt, dat je van te voren niet super enthousiast bent over hetgeen wat je wilt kopen. Op deze manier is het erg lastig nog wat van de prijs af te krijgen Ik ben altijd bang dat ik misschien teveel afding en dat de verkoper dat niet accepteert. Maarja, dat zul je dan snel genoeg merken, I guess.