Freelance werk in Londen, Ltd oprichten?

Hi all,
Ik heb even een vraagje. Ik woon/werk op dit moment in Nederland, maar ik ben benaderd door een agency in Londen voor een mooie freelance baan.
Waarschijnlijk begin ik 1 feb 2006 met werk, ik heb er zin in! :slight_smile:

Nu hoorde ik dat je met het oprichten van een eigen bedrijfje (Ltd volgens mij) in een lagere belastingschaal komt. Heeft iemand hier ervaring mee?

Het is wel even een stap, omdat ik nu een vaste baan heb, maar de uitdaging om in een ander land te werken en wonen lijkt me super.
Ben benieuwd naar jullie reakties.

Groetjes,
Martijn
[EMAIL=“martijndownunder@hotmail.com”]martijndownunder@hotmail.com

hoi,
ik kan je niet met zekerheid zeggen of je in een lagere schaal komt kan me wel herinneren dat ik hierover wat gelezen had als je een beginnend ondernemer bent.
Weet wel dat er een nieuw belastings systeem is waardoor mensen, op de rijke kringen na het erg moeilijk hebben omdat het bedrag voor rijk of arm het zelfde blijft, dus ja, er zitten grote risico’s aan om een onderneming op te zetten maarja dat is er altijd dus als jij denkt dat je het kan, ga er voor. :slight_smile:

Ehhhh dat is volledig afhankelijk van wat je daar gaat verdienen en in welk land jij jouw bedrijfje laat inschrijven. Dit bepaald welke belasting van toepassing is op jouw inkomen.
Je kunt een Ltd. vergelijken met een BV (voor grotere ondernemers)
Maar indien je wat minder verdient dan zou een LLP (limited liability partnership) een betere uitkomst kunnen bieden. De LLP kun je namelijk vergelijken met een eenmanszaakje, of VOF! lees hier maar: http://truststructuren.nl/nl/onze-diensten/bedrijfsoprichting-diensten/bedrijfsvormen/de-llp-limited-liability-partnership :cheer: