Het is nog zomer maar toch beginnen de plannen voor de wintersport al te komen. Wij zijn een aantal jaar naar Frankrijk (Plagne) geweest en willen nu kijken naar Oostenrijk.
Voordelen van Frankrijk zijn de appartementen aan de piste en de grote skigebieden. Nadeel: de kleine appartementen en de restaurants.
Voordeel Oostenrijk is de gezelligheid en het eten en waarschijnlijk de grotere appartementen.
Wat we zoeken is een combinatie van de voordelen van beide landen in Oostenrijk:
appartement met minimaal 2 slaapkamers aan de piste
mogelijkheid voor bijboeken halfpension of veel restaurantjes in de omgeving
apres ski niet noodzakelijk
groot skigebied (minimaal zo’n 150 km) voor beginners en gevorderden
Ik zou voor Ischgl nadeel alleen zijn, de prijzen die zijn wel hoog ik zou eens op deze website kijken http://www.wintersporters.nl/skigebieden/ideaal
Daar kan je kijken welk skigebied bij jou past. Erg handige site die heeft mij heel erg geholpen om ons skigebied uit te zoeken !
Ik ben nu 3 keer naar Saalbach Hinterglemm geweest ik vind het echt een topgebied en het uitgaansleven is er echt super. Het leuke hier is dat je van dorp naar dorp kan boarden en skien(erg gezellig). Een erg goed hotel is trouwens hotel sonnleiten in saalbach. Het hotel is wel wat duurder maar ligt ideaal langs de piste…