Wij zijn van 26 juni 2007 t/m 12 juli 2007 naar Kenia geweest.
We zijn begonnen in Nairobi waar we 2 nachten hebben doorgebracht.
Hier hebben we het olifantenweeshuis van Daphne Sheldrick bezocht, wat wij best toeristisch maar toch ook heel leuk vonden.
Vanuit Nairobi hebben wij de Masai Mara, Lake Nakuru, Amboseli, Tsavo en Taïta Hills bezocht. De laatste nachten hebben wij aan het prachtige witte strand van Diani Beach in Mombasa doorgebracht.
Gaaf hé! Prachtige foto’s, veel mooie safarikiekjes…
Ik ben in 2005 ook in Kenia geweest en het is echt een bijzonder land. Ik ging daar heen voor ontwikkelingshulp en we hebben daarom niet zo gek veel van de prachtige natuur kunnen zijn, maar meer van de plaatselijke cultuur. Die foto’s van die houtbewerkers, is dat in het “Houthakkersdorp” in Mombassa? Daar ben ik ook geweest… Was leuk, maar heb niets gekocht daar, want het was flink aan de prijs allemaal. De meest mooie creaties staan er in die hutjes en dat alles van een stuk hout!
Hoe heette jullie hotel aan Diani Beach? Volgens mij is het heel nabij het hotel waar ik geweest ben. Een selectie van mijn foto’s is te bekijken in mijn album hier op wereldwijzer, misschien herken je wel dingen.
Ja, die foto’s zijn gemaakt bij het houthakkersdorp in Mombasa.
Werkelijk ongelovelijk hoeveel mensen daar houtsnijwerkjes maken.
En zoals je als zegt, de meest prachtige en bijzondere dingen staan er in die hutjes.
Ik wist niet dat er hier een foto-album is. Dat had ik nog niet ontdekt, bedankt voor de tip. Ik ga je foto’s zeker bekijken.
Wij zaten in het Southern Palms Beach Hotel.
Ontwikkelingshulp in Kenia. Super! Wat heb je daar precies gedaan?
Bedankt voor je reactie, tis erg leuk om te horen wat andere mensen in zo’n bijzonder land hebben gedaan.
Wij zaten in het Safari Beach Hotel in Ukunda.Deze hotels liggen dus vrij dicht bij elkaar. Hier is een linkje van ons hotel… Wel een mooi maar jullie zaten er beduidend luxer bij.
Ik heb via een sponsorproject ontwikkelingswerk gedaan in Kenia voor het Verkaart Developpement Team. Is een aanrader, want je komt echt in contact met de plaatselijke bevolking en cultuur. Indruken die ik nooit meer vergeet zijn in mijn geheugen opgeslagen. O.a. hebben we bezocht:
Jongens weeshuis.
Meisjesweeshuis en -school de WAA
Medische dag
Diverse Verkaart scholen
Gehandicapten school (Overwegend geestelijk gehandicapten)
Shimba Hills safaripark
Snorkeltrip en dolfijnen kijken
Hollandse spelletjesdag bij het hotel met alle leerlingen van de WAA
Ons eigen schooltje bezocht en gecontroleerd
Mombassa’s houthakkers dorp
Mombassa’s markt (Dat was een wereld apart!! Moet je echt eens doen.)
Plantenproject (Groentetuintjes checken)
Alles in 10 dagen… Druk maar onvergetelijk!
Als jullie ooit nog naar Kenia gaan moet je er maar over denken om mee te gaan via Verkaart. Alle info over dat ontwikkelingsproject is te vinden op: www.verkaarthelptkenia.nl
De stichting Verkaart ken ik toevallig via een kennis. Haar man heeft dit jaar de marathon in Mombasa gelopen om geld in te zamelen voor de stichting Verkaart.
Hoi Monique,
Wij zijn vorig jaar in dezelfde periode naar Kenia geweest en met moeite weer naar huis gekeerd. Wij hebben mooie foto’s, maar die van jou…!!! Geweldige mooie foto’s heb jij erbij zeg. Wel heel herkenbaar en dus leuk om het weer te zien. Wij zijn niet zo noordelijk geweest en hebben dus helaas geen neushoorns gezien. Prachtige dieren zijn dat he…en die pelikanen…wow!!! Wij gaan ook zeker terug want er is nog zoveel te zien.
Bedankt voor je compliment.
Ook wij zijn met veel tegenzin uit Kenia vertrokken. En we gaan zeer zeker nog eens terug! Het is zo’n indrukwekkend land met supervriendelijke mensen. Als je de kans krijgt om Lake Nakuru te bezoeken zou ik zeggen: doen! Tis een prachtige omgeving en dat gekwetter van die miljoenen flamingo’s. Geweldig!