Foto's afdrukken Saigon

Hallo allemaal,

Morgen vliegen we van Hoi An naar Saigon voor onze laatste dagen Vietnam. Zaterdag vertrekken we in de avond weer richting Nederland. Weet iemand of je in Saigon ergens goed en niet te duur foto’s kunt laten afdrukken? We hebben een dag of 4 de tijd hiervoor (tussen bestellen en ophalen).

Bedankt alvast voor info!

Gr Britt

Hallo Britt,

Hoe gaat het er mee, hoop dat je huwelijksreis helemaal volgens plan en verwachtingen verloopt?

Ik maar denken dat ik iets van Saigon weet en kom jij met een vraag wat ik dus nog nooit gedaan heb.

Maar ik zou het zo aanpakken, als er geen ander antwoord komt van iemand die dit wel heeft gedaan.

Zou het vragen in je hotel.
Ik weet wel dat er in Nguyen Hue Street diverse fotowinkels zitten die je foto’s op een cd zetten.
Neem dus ook aan, aangezien ze ook nog steeds fotorolletjes verkopen, deze ook kunnen afdrukken.
Deze straat ligt bij het community house met het standbeeld van HCM; vanaf Opera house in de rug de eerste straat na Dong Koi street links. Op de andere hoek heb een mooi winkelcentrum en denk ook dat het daar kan. Overigens kan je daar goed kleding kopen; mijn vrouw noemt het de Sengers van Viet Nam.

Ze hebben daar naast de duurdere merken ook een afdeling met goedkope kleding ; spijkerbroek voor 10 dollar enz.

Wil je een vietnamese bruiloft meemaken, en bijv. in Continental hotel vanuit de bar?
Vraag naar Mr. Djung en je kan onze namen noemen ( Ton and Gert ) en weet zeker dat je goed wordt geadviseerd. Bar is gelegen , naar de lift of trap op de eerste verdieping meteen naar rechts. Mooi uitzicht over de patio waar de trouwerijen plaatsvinden.

Wanneer hij niet aanwezig is vraag dan naar de manager van de spa; is ms. Trung or mrs. Trung ( spreekt uit als Troeng ) .

Ik zou wel ergens een kopie maken, ze zouden eens op een verkeerde knop drukken je digitale foto’s deleten, is een ramp volgens mij.

Wens je nog veel plezier en een fijne laatste aantal dagen, geniet ervan beiden.

gr.
Ton.

Hallo Ton,

Dank voor je uitgebreide antwoord. Ja, onze reis verloopt super, hebben het erg naar ons zin. Nu 4 nachten in Hoi An gebleven om wat rustig aan te doen. Er rest ons nog een eenvoudige overnachting in Saigon, een 2 daagse Mekong tour en dan nog 3 dagen midden in de stad. Ben benieuwd!

Ik ga je antwoord op mijn telefoon opslaan. Kon mijn man niet overhalen het continental te boeken (te duur…), maar kan hem nu wel plagen met nog meer goede info over het hotel :wink:

Tot snel, als ik weer thuis ben zal ik eens kijken of er nog goede tips uit onze reis zijn voortgekomen!

Hallo Britt,

Ik weet niet wanneer je de foto s wil hebben maar een optie is ook om ze gewoon via een site in nederland te laten afdrukken en ze bij je thuis te laten bezorgen. Er zijn al sites die de foto s binnen drie dagen op je adres hebben afgeleverd. Als dit een optie is zou ik zeggen even googlen naar een juiste site ( wij mogen geen reclame maken) Als dit geen optie is zie het dan maar als een tip die niet gedaan is.

Nog een paar fijne dagen in Saigon en geniet ook van de terugreis, die duurt nl in tijd veel korter dan de heenreis.

groeten corenwilna>>>:wereld::zon02:

Hallo Corenwilna,

Ja, de sites in Nederland ken ik wel, ik heb alleen zoveel foto’s en de gedachte dat het hier misschien een stuk goedkoper zou zijn, vandaar :wink:

De terugreis is voor ons helaas niet korter: vliegen via Kuala Lumpur. Misschien lijkt ie door het ongeduld op de heenweg wel langer? :biggrin:

Op Kuala Lumpur zie je wel een hele mooie mengelmoes van mensen, is mijn ervaring. Genoeg te kijken dus! :smiley:

Ik moet je het antwoord op je vraag helaas schuldig blijven, maar vragen naar opties in je hotel, lijkt mij een goede tip!

Nog heeeeel veeeeel plezier de laatste dagen in Vietnam!

Groetjes, Anne

Ps: Corenwilna, zolang het geen wervende reclame voor eigen gewin is, mag je de sites wel noemen als zijnde een tip voor medereizigers :wink: . Reclame blijft altijd een grijs gebied, hihi.