FM 3 visa in Nederland aanvragen

Hallo allemaal

Wij zijn van plan om ons voorlopig in de Yucatan:zon02: te vestigen. Aangezien onze kinderen allemaal in Florida wonen, zullen wij regelmatig daarnaartoe vertrekken. Omdat een FM 2 nogal eisen stelt aan de tijd dat je binnen 5 jaar in Mexico moet blijven (je mag niet langer dan 18 maanden totaal weg in 5 jaar) willen wij voor een FM 3 gaan. Zijn er Nederlanders die deze visa in Nederland hebben aangevraagd? Zo ja, hoe ging dat? Hoe is dit om het in Mexico aan te vragen? Makkelijk? Wat zijn de kosten om het via een emigration lawyer te doen? Kan je het Nederlandse rijbewijs gewoon omwisselen in Mexico of moet je het opnieuw halen? Hoe gaat het met het ziekenfonds in Mexico? Alvast bedankt voor jullie bijdrage.:dag:

Hoi, ik heb ook ooit eens gehoord dat je je fm3 al gedeeltelijk kan regelen in Nederland maar hoe en wat zou ik geen antwoord op kunnen geven je zou de nederlandse ambassade in mexico eens kunnen bellen: 0052 5552589921 van maandag tot vrijdag 8:30 tot 13:00 ( dus in nederland van 15:30 tot 20:00 ) of de mexicaanse ambassade in Den Haag : 070 3602900. Zoals je al hebt kunnen lezen is het aanvragen van een FM3 hier in Mexico niet al te moeilijk het belangrijkste voor jullie is dan denk om aan te kunnen tonen dat jullie over voldoende financieen beschikken je vermeld niet of dat je van plan bent om te gaan werken hier of niet, anders kan de werkgever je fm3 regelen. De kosten van een advocaat die alles voor je regelt zijn ongeveer 5000 pesos. Je rijbewijs kan je niet omwisselen voor een mexicaanse deze zal je opnieuw hier moeten halen en je moet een soort praktijk examen doen wat gelukkig niet zo streng is als in Nederland :tongue:. Wat de ziektekosten verzekering betreft deze krijg je niet hier in mexico als je niet bij een werkgever hier werkt dus zul je particulier zelf iets moeten regelen. Ik hoop dat je wat aan deze informatie hebt anders lees de berichten nog eens goed op dit forum aangezien er al heel veel over geschreven is.
MVG.
Patrick

Hallo,
Wij dachten een FM3 pensionade visum aan te vragen. We willen wel geld gaan verdienen met huizen kopen opknappen en weer verkopen. Al weet ik niet of dat mag met zo’n visum. Kunnen wij wel een prive ziektekostenverzekering afsluiten daar? Zo ja, is dat duur?

Een FM2 kun je ook pas na een aantal jaar een FM3 te hebben gehad aanvragen. Dus FM2 is überhaupt nog niet mogelijk. Als je de mogelijkheid hebt om een FM2 op den duur aan te vragen dan is dat aan te raden om dat wel te doen. Na 5 jaar FM2 te hebben gehad hoef je dan geen verlengingen meer te betalen. Terwijl je met een FM3 altijd zal moeten blijven verlengen en dat is zonde van het geld.

Als je je FM3 hebt gekregen en je wilt later gaan werken in het kopen/verkopen van huizen, dan moet je later je status wijzigen dat je wilt werken in het kopen/verkopen van huizen. Dan mag je dat doen, anders is dat eigenlijk niet toegestaan.

Ziektekostenverzekering kost ongeveer meestal tussen de 3000-6500 pesos per jaar afhankelijk van verzekeraar en soort verzekering.

Hallo!

Even een vraagje @crazypat; Hoe duur is het ong. om een rijbwijs in mex te halen en hoelang doe je er over met al enige rijervaring (zonder rijbewijs)?

Is een beetje afhankelijk per staat/stad van hoe moeilijk ze doen. Ik hoefde in de staat Michoacan bijvoorbeeld geen praktijkexamen te doen en had ik het rijbewijs in 1 uur gekregen. In Guadalajara moet dit echter wel. Examen kun je doen wanneer jij denkt dat je er klaar voor bent. Kosten zijn 850pesos voor 5 jaar in Michoacan.

Bedankt! @ ednet

En weet je ook hoe dat zit in Bv in playa del carmen of cancun?

een vraag @crazypat en hoe is het met school daar stel ik heb hier in NL al me diploma gehaald moet ik het daar dan opnieuw doen want ik heb begrepen van een vriendin die in usa woont dat zij het wel opnieuw moest doen omdat zij van NL?

even nog een update: heb wel meteen mijn FM2 gekregen, is hier wel mogelijk :slight_smile: