Emigratie naar Mexico

Hoi lezer,

Even een vraagje betreft FM2 of FM3.
De informatie die je daar over krijgt of leest is zo verschillend dus misschien heeft iemand er een duidelijk antwoord op.
Ben intussen verhuisd naar mexico en uitgeschreven in nederland en run nu in Mexico Playa del Carmen met mijn (mexicaanse)vrouw een eigen bedrijf.
Nu ga ik afhankelijk van de voor of nadelen een FM2 of FM3 aanvragen.
Mijn bedoeling is om zo gauw en zo voordelig mogelijk een mexicaanse nationaliteit te nemen.
Nu heb ik begrepen dat dat met FM2 na 5 jaar kan en met FM3 na 2 jaar.
Indien dit waar is wat zijn de andere verschillen tussen FM2 of FM3?
Ook las ik net indien je de mexicaanse nationaliteit aanneemt je je nederlandse paspoort moet inleveren, wat is daar waar van?
We hebben samen ook twee kinderen met de nederlandse en mexicaanse nationaliteit misschien dat het ook meeteld?
Ik hoop snel wat te horen…
Groetjes vanuit het zonnige Playa del Carmen.

Patrick

Hola Patrick,

Mij heeft men op de Instituto Nacional de Migración altijd verteld dat ik eerst een FM3 nodig had, gedurende min. 2 jaar, en daarna een FM2, voor x jaar (3? weet niet meer), en daarna zou ik mij definitief als inmigrant in Mexico kunnen blijven.

Ik ben getrouwd met een Mexicaanse en we hebben een dochtertje met dubbele nationaliteit. Dat heeft geen effect op de procedure, werd mij gezegd. Ik betwijfel of dat ook zo is:

Toen ik onlangs mijn rijbewijs ging vernieuwen, werd me aangeraden contact op te nemen met de SRE Secretaria de Relaciones Exteriores. Als je even op hun website kijkt, zie ik daar heel wat informatie betreffende naturalisaties:

http://www.sre.gob.mx/tramites/nacionalidad/default.htm

2 jaar in Mexico zouden al voldoende zijn in sommige gevallen, lees ik daar…

Succes,
Marc