Fly/drive westkust en nat. parken: is dit haalbaar?

We plannen met ons gezin naar de westkust te gaan, 2 volw. en 3 dochters (18, 14, 12 jaar). Ben een hele poos aan het puzzelen geweest met het schema. Dit ligt nu op tafel, maar is nog aanpasbaar uiteraard. Graag had ik de mening gekend van ervaringsdeskundigen hier.

Dag 1 Aankomst Phoenix
Dag 2 Phoenix - Grand Canyon
Dag 3 Grand Canyon - Page (met vertrek van GC in de late namiddag)
Dag 4 Page (Antelope Canyon - Horsehoe Bend - boottocht Lake Powell)
Dag 5 Page - Bryce Canyon. Bezoek Bryce in de namiddag.
Dag 6 van Bryce Canyon naar Zion NP. Bezoek Zion in de namiddag
Dag 7 Van Zion NP naar Las Vesgas
Dag 8 Las Vegas
Dag 9 Las Vegas - Furnace Creek (DV) met vertrek uit LV in de late namiddag (hitte DV!)
Dag 10 DV - Yosemite
Dag 11 Yosemite NP
Dag 12 Yosemite - SF
Dag 13 SF
Dag 14 SF - Santa Maria
Dag 15 Santa Maria - LA
Dag 16 LA
Dag 17 vertrek met vlucht uit LA
Dag 18 aankomst België

In hoeverre is dit realistisch? Zitten er addertjes onder het gras?

Jullie opmerkingen zijn van harte welkom!

HI
Voor ik hier iets zinnigs over kan zeggen moet ik eerst weten welke tijd van het jaar jullie willen gaan. Ivm met de hitte denk ik in de zomer. Wanneer precies?

Beste Yeehaw, de planning is om dit in juli te doen. Niet dit jaar, maar wel volgend jaar. Ik wil echter nu reeds hieraan werken zodat ik ten laatste eind augustus/begin september de vliegtickets kan vast leggen.

Hi
Hoeverre is dit realistisch? Het is allemaal wel gehaast. Weinig tijd voor Zion en Death Valley naar Yosemite is een hele dag rijden. Ik zou ook niet laat uit Las Vegas vertrekken. Ook 's nachts is het nog bijna 100F die tijd van het jaar in DV Op dit moment is Dv zelfs 129F en dat is gruwelijk. Ik zou aanraden om na het bezoek aan Las Vegas 's morgens vroeg te vertrekken, dan door DVNP rijden en in Lone pine overnachten. Dan de volgende dag naar Yosemite via Tioga pass.
Tussen Phoenix en GC kan je nog via Sedona rijden. De weg van Sedona naar Flagstaff (az89A) via Oak Creek Canyon is erg mooi. GC naar Page is nog 2.5 uur rijden maar dit jaar nog langer want us89 ten zuiden van Page is afgesloten en wellicht is dat volgend jaar nog zo. (maar dan is er een nieuwe weg open de 89T)
SF naar LA in 2 dagen kan maar dan zou ik niet in Santa Maria gaan overnachten (niets te zien en te doen) maar in Cambria, Morro Bay, San Luis Obispo of Pismo Beach. Als het mogelijk is zou ik enkele dagen aan de reis toevoegen.
Yeehaw

Beste Yeehaw. Hartelijk dank voor uw bemerkingen.

Het deel tussen Page (dag 5 's morgens) en Las Vegas (dag 7) zat me sowieso al niet lekker. Uit wat ik las op dit forum bleek al dat ik Zion verkeerd inschat in de planning die ik maakte. Hoe zou u het doen? Hier een dag meer voorzien? Klemtoon meer leggen op bezoek aan Zion ipv Bryce? Ik in deze buurt liefst een lokatie vinden waar ik 2 nachten in hetzelfde hotel kan blijven en zo toch Bryce en Zion doen. Als ik tijdens de rondreis enkele keren 2 nachten in 1 hotel kan verblijven, dan zou ik dat zeker willen doen. Zijn er volgens u zo nog plekken waar dit zou kunnen?
Ik verkies ook om liever de reis iets langer te plannen (nu kom ik op 18 dagen) om alzo ook wat ‘rust’ in te bouwen. Wat lijkt u dan beter geschikt…nog een 2-tal dagen erbij voorzien (met wellicht wat meer tijd in omgeving Zion/Bryce)?

Aanvankelijk werd me gezegd dat ik LA links moest laten liggen en dus eindigen in SF. Persoonlijk vind ik dat de route tussen SF en LA juist héél mooi is en die zou ik niet willen missen. (Overnachting Santa Maria was puur om een stop te hebben onderweg, maar uw suggesties hier zijn zeker beter en zullen zeker overwogen worden.) Ook denk ik dat LA zeker niet het hoogtepunt gaat zijn, maar als je een eerste keer naar de Westkust gaat is je rondreis volgens mij toch ook niet ‘af’ als je LA er niet hebt bij gedaan.

Alvast bedankt voor de aandacht die u hier aan schenkt.

Zeg maar “je” Dat doen we allemaal op het forum.
Om LA over te slaan zal je van mij niet horen. En de kustweg is echt prachtig. Ik zou daar zeker nog een dag aan toevoegen bv in Monterey/Carmel en dan in de plaatsen die ik al eerder hebt genoemd. We hebben over deze route wel eens een week gedaan zonder ons te vervelen. En voor SF en LA, na de vele bezoeken verblijven we meestall langer in LA dan in SF maar op een eerste reis mag je SF natuurlijk nooit overslaan. je kan daar gemakkelijk ook nog een extra dag aan toevoegen.
Ik zou niet een hotel tussen Zion en Bryce aanbevelen. kan wel, er is bv een goede Best Western in Mt Carmel Junction en ook Kanab kan maar het is toch leuker en aantrekkelijker om in de NPs zelf te verblijven. 1 nacht voor Bryce kan best maar aan Zion zou ik een nacht toevoegen en in Springdale overnachten. Als je het op deze manier doet ga je een reis van 3 weken maken en dat is wel aanbevolen. Ik zal het dan nog niet hebben over een langer verblijf in Sedona en aan de rim van de GC.
Yeehaw