Heeft er iemand tips over fondsen en andere manieren over de bekostiging van een semester studeren in de VS?
ik heb inmiddels de universiteit regegeld, maar ik heb enorm veel moeite om fondsen te vinden. Op sites als wilweg.nl heb ik enorm veel fondsen gevonden, maar niet eentje waar ik in aanmerking voor kom… :crybaby:
ik heb er zelf ook vaak naar gekeken, maar het handigst en goedkoopst is om gewoon eerst in nederland een jaar te studeren en dan via de nederlandse universiteit een uitwisseling gaan doen. Het scheelt zoveel in geld en geregel! Er is vaak iemand via de universiteit die er veel verstand van heeft en wel weet voor wat voor fondsen je in aanmerking komt… maar goed, niet erg leuk nieuws misschien omdat je dan een jaar moet wachten, maar het is wel een stuk handiger…
Ik heb de uni in de vs gefixt via m’n eigen universiteit, ik was verleden jaar al tegen deze lamp aangelopen… Wel goed dat je het zegt, het scheelt er bizar veel geld ja!!! Alleen dan toch kost het nog veel, en ik heb zeker er elke cent voor over voor deze leerervaring, het zou mooi zijn als een fonds me kan steunen, maar dan moeten er wel fondsen zijn!
Het handigst en goedkoopst is inderdaad om via ISEP op uitwisseling naar de VS te gaan, want dat is een uitwisselingsprogramma met gesloten beurzen wat betreft college-geld. Fondsen voor studie in de VS zijn over het algemeen schaars en competitief, en zeker als je niet voor een compleet diploma naar de VS gaat. Er zijn echter wel een paar fondsen die in principe bereid zijn om voor kortstondige studie of stage tegemoetkoming en/of renteloze leningen geven. Heb je al gekeken op www.beursopener.nl. Verder is het misschien nog een idee om Nederlandse bedrijven te benaderen die een (hoofd)vestiging hebben in de staat waar je gaat studeren. In ruil voor financiele tegemoetkoming zou je misschien een paper of onderzoeksproject voor ze kunnen doen.