Ik wil over een maandje of 5 naar Toronto gaan en vraag me eigenlijk af wat mijn financiele kansen zijn. Ik wil van die 5 maanden ongeveer 3 maanden werken en dan nog 2 maanden rondreizen.
Denken jullie dat het mogelijk is om met simpel en fysiek werk, maakt niet zoveel uit wat, het mogelijk is om jezelf in levenskosten te voorzien daar? Is sparen een goede optie/mogelijkheid? En is er voor backpacker een goed en ruim aanbod qua werk?
Uiteraard snap ik dat dit totaal afhankelijk is van mijn eigen uitgave/gedrag en wat ik verdien. Maar ik vraag me gewoon af wat ieder zijn ervaring is. Gemakkelijk geld verdienen in een sterke economie of hard werken voor weinig over het algemeen?
Het enige waar ik je voor kan waarschuwen is dat de lonen gemiddeld iets lager liggen dan in Nederland. Waar ik 20 euro per uur verdiende in Nederland, is dat 15 dollar in Canada. Voordeel is wel dat er een kleiner deel aan belastingen wordt ingehouden en dat je uiteindelijk vrijwel alles terugkrijgt als kleinverdiener (maar dat is later pas).
Over de regio Toronto kan ik weinig vertellen. Jasper Kloosterman, een andere forummer hier, zit redelijk in de buurt (Hamilton) en kan waarschijnlijk meer hierover vertellen. Hij doet kortlopende projecten in de bouw voor aannemers (general contracters)