(origineel bericht op be-more.nl)
finally…
Hi allemaal,
Even opnieuw proberen….gisteren leuk berichtje geschreven en toen ging er iets mis waardoor alles weg was!
Ben al helemaal geacclimatiseerd hier in het huis van Peter & Dafne. Hoe gastvrij kunnen mensen zijn, het is echt fantastisch! Iedere avond wordt er gekookt door de week en je hoeft alleen maar te laten weten of je mee-eet. We zijn hier nu met 9 vrijwilligers in het huis (Peter & dafne hebben apart huisje) dus het is behoorlijk vol. Volgende maand zijn er al een stuk minder mensen, maar het is hartstikke gezellig.
Gisteren voor het eerst naaar het project geweest: Ithemba. Wat een indrukken allemaal….De kindjes vliegen meteen om je nekJ. Er zijn 3 klasjes van ieder 15 kindjes dus het is nog ff zoeken naar alle namen (al hebben ze heeeeel slim in ons ‘kantoortje’ allemaal foto’s met namen opgehangen). Ook zijn er 3 teachers en 2 klassenassistente. Er wordt iedere dag een klein lesje gegeven, maar stel je er niet teveel bij voor. Het gaat dan om tekeningetjes inkleuren hahahaha. ’s Ochtends wordt er eerst gezongen, gebeden en gedanst, we hadden zelfs een welkomstlied voor ons gisteren. Gisteren hadden we nog niet zoveel kunnen zien bij de teachers omdat er een First aid cursus (EHBO) werd gegeven voor de leraren en wij konden daarbij zitten. Het waren Duitse studenten die deze cursus op verschillende projecten geven. Volgende week komen ze nog meer info geven over HIV/aids.
Vandaag hebben we veel gespeeld met de kids en met de lesjes meegedraaid, ook krijgen de kindjes ontbijt en lunch en helpen we hiermee. Ook omdat ze natuurlijk allemaal hun beperkingen hebben. Deze zijn bij iedereen heel verschillend, maar wel vrij zwaar. Ze zijn wel ontzettend vrolijk en al onwijs blij als ze een knuffel krijgenJ.
Vrijdag is het plan om naar het Elephant park te gaan met 5 meiden. We hebben net een auto gefikst (dankzij Peter, hij kent overal mensen en schakelt iedereen in). Lijkt me echt ontzettend tof! Ook kun je hier relaxed naar de film, alle films van Nederland draaien hier gewoon, ook de nieuwste. Vandaag ook ff boodschapjes gedaan bij de Spar, ze hebben het allemaal maar de verschillen zijn zooooo groot. Dat is wel erg heftig moet ik zeggen!
Nou, ik word geroepen voor het eten dus……till later! I’ll keep you updatedJ.
Liefs from Port Elizabeth xxx**