Het onderwerp literatuur brengt me op het idee te vragen naar goede films. zelf heb ik “Amores perros” op DVD en ik heb “Como aqua para chocolate” gezien. Misschien nog wel meer, maar ik heb niet zo’n goed geheugen. :rolleyes:
Iemand nog tips over films, liefst in Mexico Stad?
Vorig jaar zag ik in Nederland een film in de Blockbuster liggen: ‘Mexico City’, waarvan het verhaal zich helemaal afspeelt in Mexico Stad. Een paar Mexicaanse films die zich ook in de stad afspelen zijn o.a.
Amarte duele (Fernando Sariñana)
Ladies’ night (Gabriela Tagliavini)
El conejo en la luna (Jorge Ramírez Suárez)
Veel van dit soort Mexicaanse films zijn alleen niet bekend in Nederland, maar misschien zijn ze via Mexicaanse contacten gekopiëerd te verkrijgen (als ‘pirata’, op straat te koop), alleen zijn ze dan in het algemeen niet ondertiteld (ik weet niet of dat in dit geval nodig is?)… Nederlandse ondertiteling is voor dit soort films sowieso moeilijk, maar van Amarte Duele is nu wel een in het Fries ondertitelde visie in de maak :rolleyes: Mocht er interesse zijn…
Dank jullie, leuk
En in het Fries ??? Kom jij daar vandaan dan? Is moeilijker dan Spaans voor mij hoor ! :rolleyes:
Eens kijken of ik ze kan vinden en of ik tijd kan vinden ze te zien!
Nee, k kom er zelf niet vandaan, maar heb ooit een lerarenopleiding Fries gedaan omdat ik me met minderheidstalen bezig houd (vandaar Mexico) - Mexico heeft het toch gewonnen van Friesland, maar ik houd nog wel contact met het Fries en de vertaling in kwestie is dan ook voor een Friese studentenvereniging in Groningen, Bernlef.
Succes met het vinden van de films alvast, en mocht je er niet veel vinden kun je mijn DVD’s of VCD’s wel een keer kopiëren vanaf augustus/september- als je voor die tijd niet al in Mexico zit tenminste, want hier kun je ze wel heel makkelijk krijgen natuurlijk.
Hm…
“Shawshank redemption” inderdaad een SUPER film!
Verder misschien “the Mexican”, met Brad Pitt en volgens mij Julia Roberts.
Heb ik paar weken terug gezien, opzich ook een best leuke film. B)
Originally posted by tochtzintli@11-05-2005, 19:24:07
** Nee, k kom er zelf niet vandaan, maar heb ooit een lerarenopleiding Fries gedaan omdat ik me met minderheidstalen bezig houd (vandaar Mexico) - Mexico heeft het toch gewonnen van Friesland… **
Lerarenopleiding Fries! wow, daar zou ik nooit opgekomen zijn.
Wel leuk hoor en dan lekker naar Mexico, met die mooie rijke cultuur.
En bedankt voor je aanbod tochtzintli maar ben dan idd al weg.
Ik heb mijn ticket: vertrek 22/8, terug waarschijnlijk 22/7/2006.
Weet niet of ik al die films van te voren kan bekijken, en anders huur ik ze daar oid. Huur je dan een video-recorder/DVD-speler daar ofzo of heb je dat allemaal op je kamertje staan daar?
Ik heb amarte duele al een paar keer gezien in het spaans ( In Mexico) begrijp hem wel hoor in het spaans, maar is tie ook met nederlandse ondertiteling verkrijgbaar en waar?