Ik wil een reis gaan plannen naar de Filippijnen en Indonesie in April/Mei 2017.
Nou heb ik gelezen dat in de Filipijnen de schoolvakanties precies in April en Mei zijn.
Kan iemand mij vertellen of dit veel invloed heeft op het rondreizen? Is alles veel duurder, en snel volgeboekt?
Ik wil liever niet van te voren dingen boeken maar juist alles op de bonnefooi doen. Zou vervelend zijn als er al heel veel al vol zit…
Sowieso ervaringen en tips over de Filippijnen en/of Indonesie in April/Mei zijn welkom!!!
April en mei is iid het hoogseizoen in de PH, het is er dan erg druk, duur en alles is volgeboekt, reserveren is zeer gewenst want dankzij de instroom van ofw is het er zelfs voor onze begrippen duur geworden de laatste jaren. Je hebt geluk want in deze periode heb je de meeste kans op goed weer, de rest van het jaar regent het veel en gooien de bijbehorende overstromingen vaak roet in het eten. Indonesië is deze periode laagseizoen, het weer is er over het gehele jaar bezien beter dan op de PH, afhankelijk van de streek roteert er de moesson met meer regen overdag (maar niet zo extreem als de Filippijnen) In jouw periode zal het waarschijnlijk in Sumatra moesson zijn, op bali en jawa heb je dan mooi weer.
ga naar Laos of Cambodja daar heb je dan ook goed weer en al deze problemen niet. (het is er dan laagseizoen, dus ook stukken goedkoper en minder druk) Met airasia valt eea heel goed te combineren (vliegen via KUL en soms zelfs rechtstreeks op Jakarta) voor veel minder ping ping (:zon02:geld)
We hebben besloten om toch maar 1 maand te gaan reizen, en daarin 1 land te bezoeken. Mid-april tot mid-mei.
We twijfelen enorm tussen Filipijnen, Laos en Indonesie (Jakarta naar Bali). Wat zou jij adviseren?
Helaas kan ik geen advies geven over de Filipijnen. Ik speur hier zelf ook rond om mijn plan voor dec 2017/jan 2018 wat meer concreet te maken.
Over Indonesie kan ik je wel wat vertellen. Ik ben zelf in 2013 5,5 week wezen reizen door Indonesie. Geweldig. Je kunt gewoon op de Bonnefooi gaan. Ik weet niet hoe lang je wilt gaan? Aan Bukit Lawang (Sumatra) heb ik hele mooi herinneringen over gehouden. Natuur, back to basic, jungletrekking. Vanuit Bukit Lawang naar Lake Toba gegaan en vanuit daar terug naar Medan en gevlogen naar Bali. Binnenlandse vluchten zijn niet duur en kun je makkelijk een aantal dagen voorafgaand aan vertrek kopen. De Gili eilanden zijn ideaal als je strand (en een feestje) wilt. Lombok is zeker ook aan te raden! Het weer in die periode was prima, warm en af en toe een dagje regen maar dat viel reuze mee. Kijk eens op de webiste www.backpackeninazie.nl daar kun je een hoop info over het land verkrijgen en geven ze zelfs een voorbeeld route.