Hoi,
Heeft iemand fietsroutes voor Vietnam?
We zouden graag rond Ning Binh, Hue, Hoi An,… de Mekongdelta gaan fietsen op ons eentje. Fietsen kun je er huren… maar uitgeschreven fietsroutes vinden we niet…
We gaan als het enigsinds kan liever niet met een dagtrip of zo fietsen… en hopen via dit forum enkele dagroutes of korter te kunnen vinden…
Wie kan ons helpen?
Niek
Www.B9.nl
is miischien iets?
Hallo Niek,
Of deze
Zelf even een kaart downloaden en kijken waar hun tours langs gaan.
Of, is niet netjes, wat offertes opvragen met de routes.
gr
Ton
Ton,
ik keek deze middag even op de vermelde fiets-site , waar ik de diverse fietstochten terug vond,
maar de kaartjes zelf lukte me toch niet …ik kwam telkens op een sobere wereldkaart terecht …
Doe ik iets verkeerd ? hoe geraak ik bij de fietskaarten ?
Je suggereert wel dat ik evt een offerte kan aanvragen …maar gezien ik toch niet van plan
ben georganiseerd te gaan fietsen …bezorg ik die mensen alleen maar nodeloos werk …
alvast bedankt
Hallo Niek,
Op deze site stonden wel enkele fietsdagtochten en had gehoopt dat het je wat verder kon helpen.
Helaas, nieuwe poging.
Moet wel even zeggen dat ik fietsen afschuwelijk vind en het liefst nog met de auto naar het toilet rijd, bij wijze van spreken natuurlijk.
Maar na uren surfen weet ik wel e.a. af van fietsen.
Ik kon, net als jij geen echt gedetailleerde fietskaart vinden, die zo te downloaden is.
Ik ben tot de conclusie gekomen dat Google earth toch het meest gedetailleerd is voor een planning.
Klinkt dat ik niet iets heb gevonden, maar toch, deze link
http://www.vietnamjourney.nl/fietsroutes-vietnam.html#hcmc
Ik denk dat je met een gedownloade kaart per lokatie, volgens mij, wel uit de voeten zou moeten kunnen. En zo je eigen route kan uitstippelen.
Mis je nog wel Ning Binh en de Delta.
Omdat ik diverse keren in Viet Nam ben geweest, waarvan ik de afgelopen jaren ( laatste maal was afgelopen januari) minimaal 1 maand per jaar in de Delta verblijf, kan ik vanuit mijn ervaring je een route geven. Weet alleen niet vanuit welke stad je dit wilt doen ( My Tho/Cai Be of Can Tho of misschien Chau Doc)?
Over Ning Binh.
Dit is wat moeilijker voor mij, omdat ik er maar 5 keer ben geweest de afgelopen 4 jaar ( 3x voor de zaak en 2 x als tourist) en dus niet echt de routes ken. Maar proberen kan altijd mits er natuurlijk iemand is die er wat meer fietservaring mee heeft.
Laat het even weten of ik hier je verder kan helpen.
Wens je veel succes,
Ton.
Ton,
ik dacht dat je antwoord aan mij gericht was…bedankt voor het speurwerk … en de anderen gaan er sowieso ook iets aan hebben …
Goed om weten dat ik evt bij jouw terecht kan voor een fietsroute in de
delta . Onze vietnam-reis is echter pas voor eind dit jaar gepland en in die
zin heb ik nog geen concrete keuze’s gemaakt ivm startpunt voor deze tocht.
Anderzijds mag je natuurlijk altijd uw eigen voorkeur en voorstel opgeven !
Ik ga in ieder geval eens op google-earth kijken
groeten,
Geert,