In januari ga ik twee weken op reis, en ik zit eraaan te denken om naar Chiang Mai te gaan. Ik ben een wielrenster en wil in voorbereiding op het wedstrijdseizoen graag tijdens mijn reis een paar fietstochten maken van 4 á 5 uur (liefst ook met wat hoogteverschil). Ik weet dat je daar veel begeleide fietstochten hebt, maar dit gaat waarschijnlijk lekker op z’n gemak terwijl ik wel echt wil trainen. Ik hoop daar ter plekke een MTB te huren, racefietsen kennen ze daar vast niet. Alleen op pad als jonge vrouw is misschien niet zo verstandig, daarom ben ik eigenlijk op zoek naar mensen die daar wonen en (fanatiek) fietsen, en het leuk vinden om mij een keer mee te nemen op een fietstocht. Woon je ergens anders in Azië waar je mooi kunt fietsen, dan houd ik me ook aanbevolen! Er is nog geen vliegticket geboekt namelijk :chin:
Hee Jsien,
Thailand is een land waar iedereen met een gerust hart alleen onderweg kan gaan. Dat geldt voor jong of oud en man of vrouw.
Het Thaise verkeer kan gevaarlijk zijn, inhalend verkeer rekent er bijvoorbeeld op dat mede-weggebruikers aan de andere kant van de weg uitwijken naar rechts als zij eraan komen, ze claxonneren dan wel. Ook hoor je achter je vaak claxonneren, hetgeen je op moet vatten als: Houd je huidige lijn vast, ik kom eraan. Tevens is het niet ongewoon om voor een bocht waar men geen zicht heeft, toch in te halen. Zeker bussen hebben hier nogal een handje van.
Ik googlede even voor je , en kreeg dit bijvoorbeeld eruit: http://www.chiangmaibikerides.com/
Het is er maar een van de vele, ik googlede “chiang mai bike tour”. Boek niet in NL, maar kies ter plekke de verhuurder uit.
Dit zeg ik omdat de fietsen die in Thailand worden verhuurd varieren in kwaliteit. Helaas begint het vaak bij matig, en
gaat het dan naar belabberd. Vrijwel alle fietsen in Thailand zijn van chinese makelij.
Haal dus wat verschillende adressen van het net, en kijk de kwaliteit van de fietsen ter plekke aan. Vind je er een die je kwalificeert als “gemiddeld” of zelfs “goed”, dan niet twijfelen, als de prijs goed is, huren.
Nogmaals gezegd, gewoon een goede kaart meenemen ( ANWB heeft een goede met de wegennummers) en gewoon je eigen ding doen. De Thaise mensen, jong en oud, vinden het leuk wat je doet, dat ga je zeker merken.
Hans.