Ik denk eraan om Koh Phayam in mijn reis op te nemen. Klein, nog redelijk ongeschonden eilandje voor de kust van Ranong, begrijp ik. Weet iemand of je daar (naast heel veel motorfietsen) ook gewone fietsen kunt huren? Of zou ik in Ranong een fiets kunnen huren en die meenemen op de boot? Ik zie die motorfietsen niet zo zitten en voor lopend verplaatsen lijkt het me toch wat te warm…
Ik ken het eiland niet maar wat ik er zo van kan vinden is het niet zo heel groot en bestaat het vervoer uit motorfiets en ‘‘normale’’ fietsen ;-). Het ziet er wel heel leuk uit en hoor graag wat je er van vond!
http://www.kohphayam.org/ of Koh Phayam island | King Amphoe Kapoe
Heel veel plezier!
@Lonneke, ken jij het eiland al? ik heb het ook gepland bamboo bungelow geboekt, de dagen rondom nieuwjaar. Heb jij je fiets info al? meenemen uit Ranong? fietsen ook geschikt voor grote vrouw van ruim 173…
Buiten de enkele bars waar ze rock en reggae muziek draaien,is dit maar een saai eiland.Een tijd geleden hadden ze daar nog geen elektriciteit op dit eiland alsook van aangelegde wegen was er ook geen spraken van.
Oja ze hebben een piraatbar aan het strand(zie foto)
@georgessiam, dankjewel voor je reactie! Ik weet het wel (niet dus) uit te kiezen. Ik zoek geen drukke toestanden, maar saai ook weer niet, zeker omdat ik alleen reis. Ik dacht dacht het een avontuurlijk eiland was, bounty, en back to basic hou ik wel van. Geen electra maakt me niet uit, laat laptop en alles thuis! maar wil wel ergens lekker kunnen eten en wat rondsjouwen, is er niets meer dan bars…???
ff off topicWaarom niet eens naar koh Samet gaan?het eiland heeft degelijke acomodaties,lekkere restaurantjes aan het strand,je kunt er motorfietsen huren voor een prikje om het eiland te ontdekken.
Het eiland ligt niet veraf van Rayon,je neemt de bus naar Ban Phe en daar neem je de overzetboot die er ongeveer 30minuten over doet.
Om vanuit Bangkok op dit paradijselijke eiland te komen, vertrekt er een eerste-klas bus vanuit de Eastern Bus Terminal (Ekamai) naar Ban Pe (vanwaar de boot naar Samet vertrekt.) De busreis duurt iets over drie uur en kost ongeveer 300 baht (zo’n 6 euro). De bushalte is tegenover de bootpier.
De overtocht van Ban Phe naar Samet duurt zo’n 30 minuten
Moet je ook nog vertellen dat Koh Samet een nationaal park is,maw:entreegeld betalen 200bath.
Laatst,op dit eiland zijn er ook een paar bars en massage parlors!
Ben er zelf al ettelijke keren geweest op dit eiland,kan alleen maar de mensen aanraden om Koh Samet te bezoeken in de weekdagen,vermits het in het weekend over de koppen lopen is(te druk)
nog eens wat meer gelezen, mogelijk kies ik andere dinegen George? www.kohpayam-vijit.com had nog iets vrij en geboekt!! joepie:vak02: bamboo huts zat al vol.
Ik schrik ook niet terug van saai! @Diedo, ik denk aan ongeveer dezelfde tijd als jij, misschien een paar dagen later. Maar ik moet snel zijn met boeken dus? Tjonge, dat gaat hard…
Ik heb inmiddels zelf antwoord gevonden op mijn vraag. In het dorpje waar de boot aankomt schijn je fietsen te kunnen huren! Heb inmiddels ook iets geboekt op Koh Phayam. Ben er tussen 5 en 8 januari.