:chin:Zijn er misschien mensen op dit forum die de fiets mee hebben genomen naar Thailand en gaat dit dan makkelijk of is dit een heel gedoe om dit goed te regelen ![]()
![]()
Nog geen ervaring mee, maar ik vermoed dat het makkelijker is om ter plaatse een fiets te kopen en deze dan door te verkopen op t einde van de reis. Ook huren kan een goede optie zijn, wij huurden in Chiang Rai een fiets voor iets van een 50 Bht per dag. Was wel een heel basic model, goede mountainbikes e.a. waren iets duurder, maar nog altijd spotgoedkoop…
:chin:ja maar ik heb 2 goede fietsen en wou er misschien een mee naar Thailand brengen enkele reis maar als het echt te veel werk voor moet verzetten is jouw optie zeker ook zo goed:THAILAND:![]()
waarom bel je de airline niet om te vragen hoeveel het kost en hoe lastig het is?
Is het wel allemaal de moeite waard om je fiets mee te nemen naar Thailand Fransjes?
Al dat gesleur,en misschien kost je het nog een aardige euro om je fiets in te checken.
Zoals de meeste zeggen,een fiets huren voor 50a60bath per dag,meer moet dat niet zijn Fransjes!!
Ikzelf heb het ook gedaan als ik in Chiangmai was,natuurlijk mijn vriendin was er wel niet voor tevinden.
Die nam de brommer,maar als je alles gaat optellen wat je met een gehuurde fiets kunt besparen aan openbaar vervoer,kan je wel verzekeren,dit dikt toch wel aan Fransjes!!
Een gewone rit met een songtauw kost al overdag 20bath,in de avond 40bath.
Een simpel ritje met een tuk tuk kost al 80bath,begrijp je het plaatje Fransjes??
In iedergeval nog een prettig weekend toegewenst.
georges.
:chin:ja dat weet ik ook maar misschien waren er mensen met ervaring er mee daar is dit forum toch ook voor groetjes Fransjes:THAILAND:![]()
Fietsen, kinderwagens, rolstoelen, duikers-uitrustingen, sufplanken vallen allemaal in de groep van speciale bagage.
Zorg ervoor dat je fiets verpakt meeneemt, bij voorkeur in een doos die daarvoor geschikt is (verkrijgbaar bij de fietsenhandel); trappers eraf, stuur een kwart-slag draaien en zadel omlaag.
Over de kosten weet ik alleen iets als je de fiets vooraf als excess-bagage laat versturen. Zou ik niet doen!!
Gewoon inchecken.
Bel inderdaad de luchtvaartmaatschappij even voor tarieven en mogelijkheden.