Fiets en Wandel Kaarten

In december met pensioen en in januari 2017 vier weken Sri Lanka. Soms 'n tijdje rondtrekken met chauffeur, maar we willen grotendeels en liefst zelfstandig wandeltochten in een bepaald gebied ondernemen. En fietstochten in weer een ander gebied.

Ik heb de Nelles-kaart 1:500.000, maar die is daar niet voor geschikt. Zijn er in de steden kaarten te koop met een schaal van bijvoorbeeld 1:50.000 ? Een goed fietsnavigatie-systeem lijkt namelijk geen optie

En ik begrijp dat het geen probleem is om een fiets te huren, maar als ik een tocht van pakweg zeven dagen wil maken: zijn er dan lokale reisbureau’s waar je zoiets kunt organiseren? Of is dat een slecht idee? Ik wil dat namelijk liever niet vanuit Nederland regelen

H​oi hoi,

Lokale reisbureau’s met ervaring hiermee is minimaal. Red Dot (UK en lokaal) biedt iets van fietstoers aan, je kunt eens op hun site kijken naar voorbeelden en zien of het alleen groepen is of ook individueel.
In Colombo zijn met de nodige moeite topografische kaarten van een aantal gebieden te koop en locals die op tripadvisor aktief zijn gebruiken die ook. http://www.lakdasun.org/ is een goede site waarop wandelaars onderling overleggen over trails en kaarten, zeker eens gaan kijken!

Sukses,

<Erik> & [Sandya]

1 like

Erik,
Heb inmiddels die sites bezocht. Met Red Dot was ik snel klaar, hun aanbod is ronduit duur - vergeleken met het aanbod van vrijwel alle andere reisbureaus.

Lakdasun is idd een interessante site voor wandelaars. Ook erg mooie foto’s trouwens. Probleem alweer is dat je over goede kaarten moet beschikken om de beschreven “trails” te kunnen volgen. Je kunt ze wel als pdf downloaden. En de jongste “trail” die beschreven is is van 2010. De "trips"zijn wel veel recenter, maar die geven geen/weinig houvast

Evengoed hartstikke bedankt voor de suggesties. Ik zag dat anderen je eindeloos gedetailleerde vragen stellen over van alles. Ik vind dat wel een beetje gênant eigenlijk, maar zolang jij antwoorden blijft geven en niet aangeeft dat het wel een-onsje-minder mag zal ook ik er wsclk gretig gebruik van maken :disgust:

Je zei bijvoorbeeld dat er in Colombo wellicht topografische kaarten te koop zouden zijn. Heb je ook een concreet adres?

En elders op dit forum ging het over een fiets-navigatie-systeem voor Sri Lanka. Een zekere JanH postte daar (in 2014?) een zeer hoopgevend bericht over, hij had het zelfs over een kaart en routes die hij op Garmin had gebruikt, maar hij geeft helaas geen sjoege als je er een vraag over stelt.
Jammer, want als ik zou weten dat ik in SL een goed navigatiesysteem zou hebben zou ik snel klaar zijn met prakkeseren

H​oi maar weer,

Red Dot was ook niet persé bedoeld om er te boeken, maar ze organiseren tenminste fietsreizen dus kunnen als voorbeeld dienen.
Nee dat van die topografische kaarten stond in een Tripadvisor-bericht via welke route ik ook Lakdasun kan, dus het beste misschien bij Lakdasun zelf aanmelden en de vraag posten? Bij Tripadvisor vind je ook fietsfanaat ‘riconabikesl’ en die post nog wel eens nuttige info voor fietsers, misschien weet ie ook meer over navigatie.

Sukses,

<Erik> & [Sandya]

1 like