ferryboot?

Hallo India forumleden: ik ben nieuw op dit forum omdat ik met een nogal prangende vraag zit; wij gaan met 6 mensen deze zomer 4 weken fietsen in zuid India en Sri Lanka. Nu is het tot nu toe nogal onduidelijk of er wel een boot gaat naar Sri Lanka. Deze heeft wel gevaren, maar schijnt (??) nu uit de vaart te zijn. Wie o wie kan mij antwoord geven?
Frits van der Zee
De Goorn

Hoi Frits,

Bleek inderdaad commercieel niet op te kunnen tegen vliegen. Dat lag ook aan de ongunstige route, Tuticorin-Colombo. Tuti is qua Indiase doorverbindingen een beetje middle of nowhere en de vaart naar Colombo is 7-8 uur dus toch nog relatief duur. De echt goede oplossing wordt Rameshwaram naar Talaimannar, dat is slechts 2-3 uur varen. Kan echter op zijn vroegst 2015 opengaan en misschien later, aan de Lanka zijde wil men eerst de oorlogsschade aan de haven aldaar helemaal gerepareerd hebben plus hernieuwde spoorverbinding Mannar-Colombo; ook daarvan was zeker 50 km gewoon verdwenen door de burgeroorlog. Dat soort gebeurtenissen laat jarenlange wonden na… :ninja:

Sukses met plannen,

<Erik> & [Sandya]