Rameshwaran

Iemand die weet of je vanuit Sri Lanka een ferry kunt nemen naar Rameshwaran in Zuid India?
Ik ben daar een tiental jaar geleden geweest tijdens een trip in Zuid India en die plaats heeft een grote indruk achtergelaten…
Ik zou de tempel daar nog graag eens bezoeken…
Is er een bootverbinding? Op mijn kaart van rough guide staat er één op, maar in de LP vind ik er niks van weer…
Alvast bedankt wie ons kan helpen!
:zon02:

Hoi Niek,

Gaat nog minstens 3-4 jaar duren voordat ie weer kan varen. Zowel Mannar stad/kade als de spoorlijn erheen hebben behoorlijk geleden onder de SL burgeroorlog, en herbouw is wel gepland maar heeft lagere prioriteit dan o.a. Jaffna gebied.
Dan nog is het afwachten of de ferry het economisch gaat redden, vorig jaar was er een aantal maanden een ferry Colombo-Tuticorin en die heeft het afgelegd tegen de concurrentie van vliegen. Was ook geen geheel eerlijke strijd, want die route is veel langer (7-8 uur) dan Mannar-Rameshwaram en moest dus vrijwel de 100 USD vragen die het vliegtuig ook voor een retourtje kost.

Sukses,

<Erik> & [Sandya]

Oeps,
dan doen we dit een andere keer en dan heoven we ook niet zover naar het zuiden door te reizen.
Bedankt voor de tijdswinst en het besparen van een ferme ontgoocheling!
Goed dat er mensen zijn die het land door en door kennen!