Ferry

Hallo,

Het volgende las ik net op de site van buitenlandse zaken:

Reizen met de boot

Het is niet veilig om met de boot te reizen van Banjul naar Barra (Senegal). De veerboot is vaak kapot of te zwaar beladen. Bij de kleine privé-bootjes zijn er vaak onvoldoende zwemvesten aan boord.

Dit zou inhouden dat je diverse excursies niet zou kunnen doen ??? Zou jammer zijn!

Wat zijn de ervaringen?

Groetjes Mieke

Dan mag je ook in geen enkele taxi stappen want er rijden meer wrakken dan autos rond.
Als je altijd de raadgevingen opvolgt mag je enkel braaf op je hotelkamer blijven! Waar is de avonturier in jou?

Barra ligt niet in Senegal hoor.

De ferry is al jaren onbetrouwbaar. Veilig is het zeker niet. En lang duurt het vaak ook. Er vaart er nog maar 1 en dit betekend soms uren wachten tot hij vertrekt. Zeker als hij nog aan moet komen. Een strak schema zit er niet in.
Vorig jaar mei zijn wij voor de nodige extra dalasi’s met een bootje naar de overkant gevaren. Wij blanken met een reddingsvest om :wink: Aan de overkant op de schouders naar de wal gedragen. Zo gaat dat. Kost je wel fooi natuurlijk…
Terug hebben we anderhalf uur gewacht op de komst van de ferry. Daarna nog eens dik een uur of meer voor het vertrek. En dan ben je ook nog even onderweg.
Het hoort er allemaal bij in The Gambia!

Veilig die ferry? Nee, absoluut niet. Maar ik stap er de volgende keer, samen met onze dochters, zo weer op hoor :wink:

1 like

Ik neem aan dat Mieke bedoelt dat je doorgaans met de ferry naar Barra vaart om vervolgens door te reizen naar Senegal :wink:

Ze heeft de tekst gekopieerd van MinBuza en daar staat het dus fout.

Inderdaad… Beetje vreemd dat Buza het er zo neerzet.

Ik geef enkel aan wat er op de site van buitenlandse zaken geschreven staat bij het reisadvies voor Gambia. En ik vroeg om ervaringen en niet om bekritiseerd te worden.

Met vriendelijk groet
Mieke

Persoonlijk zou ik alleen met de ferry gaan als je echt persé naar de overkant moet.
Het lange wachten tot de ferry een keer komt, het gedrang om erop te komen, tijdens de overtocht de hele tijd staan in de bloed hete zon als je niet op tijd bent voor een zit plaats en die ferry gaat zooooo langzaam. Om over het toilet aan boord nog maar te zwijgen. Maar dit is mijn persoonlijke mening. Als ik ergens chagerijnig van word is het die ferry. Wellicht hebben andere prettigere ervaringen ermee maar ik vind het geen plezier ritje.

1 like

Hahaha… Ik begrijp volledig wat je bedoelt! Maar na mijn eerste keer Gambia was onder andere de trip met de ferry, met alle ongemakken, één van de avonturen waarover ik sprak toen ik terug was. En dat zien de meesten zo.

En het ministerie heeft nou eenmaal de verplichting om deze waarschuwingen te plaatsen. Het klinkt erger dan het is…
Zo moet je ook de bijsluiter van de Malarone liever niet lezen. Als je ziet wat je daar allemaal van kunt krijgen zou je haast liever malaria krijgen!!

Via Wereldwijzer app

Kijk, aan deze reactie en ook aan die van Erwin daar heb je wat aan. Bedankt!

Mvrgr. Mieke

Er zou momenteel een snelle ferry in dienst zijn die er een 45 minuten over doet terwijl de oude meer dan een uur nodig heeft.
En Mieke ,ik wou je niet bekritiseren ,enkel erop wijzen dat Gambia niet in Europa ligt, de normen zijn hier totaal anders.Als je daar niet mee kan leven
kan je in Afrika niks beleven.Dat onzekere heb je hier elke dag.De stroomvoorziening is daar het perfecte voorbeeld van .
Vandaag waren we blij verrast ,we hadden 36 uur ONONDERBROKEN stroom!! Er zijn dagen van slechts een 8 uur stroom per dag.