Dag allemaal,
Ook hier weer een vraag naar jullie advies over ons voorlopige reisschema.We gaan van 28 juni tem 24juli naar West USA. We vliegen naar SF en terug van LA.
Wij zijn een jong koppel (29-30j), houden van natuur, cultuur, uitdaging, lekker eten, shoppen, gym’s,…We willen dan ook graag deze mix in onze reis terug vinden. We kijken enorm uit naar de mix van de parken & de steden. We zijn sportief maar houden niet van hele verre hikes.
Do 29/6 San Francisco 3nachten
Vrij
za
Zo 2/7 SF-Santa Cruz-Monterey-Big Sur 2 nachten (salina)
Ma 3/7 Monterey (Whale watching)
Di 4/7 Yosemite 2 nachten
Woe 5/7 Yosemite
Do 6/7 Sequoia Vm rijden & NM Park 1 nacht
Vrij 7/7 Las Vegas Rijden, NM Las Vegas 2 nachten
Za 8/7 Las Vegas
Zo 9/7 Las Vegas-Zion-Bryce Ochtend rijden, bezoek Zion Park, rijden richting Bryce 2 nachten (region Bryce)
Ma 10/7 Bryce Canyon Bezoek Bryce Canyon
Di 11/7 Bryce-Capitol Reef- Moab Rijden door capitol reef naar Moab 2 nachten
Woe12/7 Moab Bezoek Arches national Park
Do 13/7 Moab- monument valley Bezoek Canyonlands & rijden naar Monument valley 1 nacht
Vrij 14/7 Monument Valley-Page Bezoek monument valley & rijden naar Page 2 nachten
Za 15/7 Page Lake Powel, antelope, horse shoe bend
Zo 16/7 Page-Grand canyon-Flagstaff (Lake Powel boottocht? ) , Rijden nr Grand Canyon, bezoek Grand Canyon Rit nr Flagstaff 2 nachten
Ma 17/7 Flagstaff Sunset Carter vulcano & Wupatki, relaxen, Eventueel terug Grand Canyon
Di 18/7 Flagstaff-Phoenix- Palm springs Kort bezoek Phoenix 2 nachten(Palm springs)
Woe19/7 Palm springs
Do2 0/7 San Diego 2nachten
Vrij 21/7 San Diego
Za 22/7 San Diego-Los Angeles 2 nachten
Zo 23/7 Los Angeles
Ma 24/7 Los Angeles (avondvlucht nr huis)
Is dit haalbaar? Waar hebben we te weinig tijd? palmsprings kunnen we eventueel laten vallen. We willen ook wel zo budgetvriendelijk mogelijk reizen.
Jullie reis type is gelijk aan dat van ons. Een goede afwisseling van vanalles en niet al te lange hikes.
Liggen de vliegtickets al vast? Het nl nooit slim om in een grote stad te beginnen. Dit omdat je door de jetlag de eerste dagen ergens rond 05:00uur smorgens wakker bent. Je heb dan niks te doen in een grote stad. Beter is het dan om te gaan rijden naar de volgende lokatie zodat je daar nog voor de middag aankomt. De grote stad pak je dan dus op de terug weg.
Je hebt een leuke route, maar ik denk inderdaad dat het wel wat druk is. En je wellicht vergist in afstand. Bekijk in je route ook hoeveel km je moet rijden.
Als voorbeeld: Ik zie 2 nachten in Las Vegas. Waarvan ik denk dat je maar 1 volle dag in Vegas bent. De reis van Sequoia naar Las Vegas is al 6 uur rijden. En dan zitten daar nog geen stops/pauzes in. Dus die dag kom je redelijk laat in Vegas aan. De dag erna heb je Vegas. De volgende dag moet je alweer vroeg weg om Zion te kunnen zien.
Ik zou in deze trip de hoek Phoenix laten vallen. Tenzij je per se naar Sedona wil. Dan zou je Moab kunnen laten vallen omdat dat het verst weg is. Capitol Reef is ook een erg groot park. Hier heb je eigenlijk ook geen tijd voor. Ook een optie om te laten vallen.
Palm Springs is niet heel bijzonder. Het is een leuke plek om een tussen stop te houden, maar niet om er een hele dag jezelf te vermaken.
Joshua Tree is inderdaad wel de moeite waard. Maar daarvoor zit je niet vast aan Palm Springs. Maar is wel een mogelijkheid.
Maar dat kon ik uit je route niet opmaken.
Je kiest voor een paar uur Zion, maar voor 2 dagen Bryce. Da’s uiteraard persoonlijke smaak, maar ik zou het omdraaien.
Highway 12 op een halve dag is erg weinig, aangezien die scenic by-way een van de mooiste van de States is.
Ik leid uit je vooropgesteld tijdsbestek af dat Grand Canyon je niet erg interesseert?
De rit Flagstaff - Phoenix - Palm Springs lijkt me niet de moeite voor 1 dag en is bovendien erg lang. Idealiter maak je daar 2 dagen van. Wat je gepland had op 17/7 kun je volgens mij overslaan.