Eye Clinic Mombasa

Mijn vrouw heeft een leesbrilletje nodig.
Bij Lions Eye Center in Mombasa is alleen het opmeten van de ogen al redelijk duur en dan moet de bril nog aangeschaft worden.
Wie weet een goed alternatief?

In Kwale (zuidkust) zit ook een Eye Center. Ik weet niet of dit dezelfde is die jij bedoeld en/of er prijsverschil in zal zitten.

1 like

Dank je, ik zal het doorgeven!

Ik ben 60 jaar en gebruik een leesbril ,sterkte 3,5.
ik heb nog nooit een optieker of oogarts geraadpleegd!
Als ik een bril nodig heb ga ik naar de krak , neem een nauwelijks leesbaar tekstje(bijsluiters van medicamenten zijn super) mee en test daar een paar brillen .
De beste neem ik mee , altijd een 5 tal , ze kosten daar ook maar 1,5 euro.
En ik kan goed lezen ,zonder veel poespas .:nod:
Oogartsen zullen wel de nodige kritiken hebben.:finger:

redelijk duur ?
wat was dan de prijs van oogmeting
en wat moest de bril kosten?

Oogmeting bij een kliniek dicht bij Uhuru Gardens was een fractie van de bij Lions, namelijk slechts 200 shilling.
29 juni neem ik een aantal leesbrillen met de juiste sterkte mee en als ze niet passen zijn er vast wel gegadigden voor te vinden in Kenia.

nou wat is het probleem dan, een opmeting kost maar 200 bob, voor een keniaan ook goed te betalen
bij een opticien in mombasa zal ook wel een bril voor betaalbare prijs zijn
heb genoeg kenianen met bril gezien

je heb al brillen voor 3500 ksh

Klopt wel Keeska maar voor hetzelfde geld zou ik wel 10 leesbrilletjes mee kunnen nemen van een drogist.

dat weet ik maar dit is de prijs in Kenya voor een Kenyaan en als ze naar een hospital gaan van een NGO dan is dat de prijs include voorgeschreven sterkte er is hier in Nairobi in Langatta een katholiek hospital die dit doet.
Ik denk met eenbeetje rond vragen bij de locale bevolking in Mombassa of Malindi je de zelfde info krijg over een hospital daar.

bij de brilletjes van een paar euro klopt vaak de sterkte niet,
en als ze zo goedkoop zijn hecht je er ook geen waarde aan
als een keniaan een (lees)bril nodig heeft is de 3500 kes zijn geld wel waard en wordt ook nog eens de goede sterkte opgemeten