Ik ga de eerste 2 weken van Juni naar Thailand.:zon02:
We hebben een ticket geboekt naar bangkok en willen gewoon van daaruit door Thailand trekken.
Mijn vraag aan jullie is, waar vind je de mooiste dingen om te bezichtigen en de leukste excursies!
Weten jullie misschien iets van de tiger temple en olifanten wassen (heb ergens gehoord dat dat ook kan) enz.
We willen veel cultuur, dieren en misschien ook een paar dagen snorkelen.
Ik kan je Chiang Mai aanraden erg mooi veel natuur en daar kun je geweldige trekking doen.
Verder pitsanoluk. Eiland om te snorkelen is Phi Phi errg leuk.
Tiger Temple is vanuit Kanchanaburi makkelijk te bereiken. Olifanten wassen is mogelijk in het noorden van Thailand…
Nog meer dieren…Dusit Zoo in Bangkok, snakefarm in Bangkok, Siam Ocean World in Bangkok…
Cultuur voldoende in Thailand…Bangkok, Ayutthaya, Sukothai, Chiang Mai, Khorat (Phimai)…
Om te beginnen twee of drie dagen Bangkok plannen, want de eerste dag doe je waarschijnlijk niets! Dan zou ik zeker de drie hoogtepunten; de liggende boeddha en het paleis bezoeken; daar ben je al gauw een halve dag aan kwijt (vertrek 's ochtends; minder druk en minder warm!) dan een afkoelend ritje over de rivier en de klongs…
De volgende dag zou ik zeker de fietsreis door Bangkok doen!
Wij vonden Chiang Mai echt super! Heerlijk die mensenmassa, die toch vriendelijk, rustig en behulpzaam blijven. Ook leuke excursies mogelijk!
Zoals Davenuman schrijft; voor cultuur zoek Sukothai zeker op.
Over de tijgertempel hoorde ik niet zoveel enthousiaste verhalen, maar omdat wij onze zoon van 10 een plezier willen doen (al is Thailand voor hem ook één groot feest!) gaan we deze over drie weken bezoeken…
wordt vervolgd!
Bedankt voor alle tips! In principe ziet de planning er nu zo uit:
[ul]
[li]Aankomst bangkok aiport [/li][li]Dagtrip Sai Yok: Tiger Temple, National park, Olifanten village [/li][li]Ayuthaya,halve dag tempels kijken.[/li][li]Hua Hin: Olifanten rit, Safari,[/li][li]Hua Hin: Khoa Takiab (apenberg) en Pala-U (watervallen) enz.[/li][li]Hua Hin [/li][li]Naar Khao Deang, Kajakken.[/li][li]Koh Tao, snorkelen, relaxen enz.[/li][li]Koh Tao[/li][li]Koh Tao [/li][li]Bangkok, Bezichtigingen.[/li][li]Bangkok, laatste geld uitgeven J. [/li][li]Terug naar vliegveld, naar huis :(.[/li][/ul]Ik denk dat we op deze manier zo vel mogelijk zien en doen in die 2 weken. De dagen waar niets bij staat vullen we zeker wel in! Het noorden doen we toch niet omdat we allemaal willen duiken op Koh Tao en de tijd voor het reizen dan erg lang word, denk ik. Al lijkt het me wel ook super!
Koh Tao is erg leuk voor snorkelen en vrij makkelijk te bereiken. Kun je ook vrij vlot weer terug zijn in Bangkok. Let wel op dat, als je de high-speed catamaran neemt, je zeker zorgt voor wat pillen tegen misselijkheid. Want dat zul je zeker worden!
Vergeet niet dat je vanuit het noorden voor een habbekrats vliegt naar de eilanden in het zuiden. Noord en zuid combineren op korte termijn is dus heel goed mogelijk! Hoeft ook niet persé duur te zijn. Houd prijsstunts in de gaten (Air Asia, bijvoorbeeld).
Indien je vanuit het noorden naar de eilanden in het zuiden wilt vliegen, zal je toch eerst moeten overstappen in Bangkok (wat de lowcost maatschappijen Air Asia & NokAir betreft).
Hetzelfde geldt voor bestemming Surat Thani (voor mensen die naar Ko Samui willen).
Bangkok Airways heeft wel een non-stop vlucht van Chiang Mai naar Ko Samui, maar is helaas behoorlijk prijzig.
Dank je wel voor de tips. Ik ga zeker proberen om noord en zuid te combineren… want als we er dan toch zijn!! Dan maar zo veel mogelijk mooie dingen doen en zien, toch?
In Lampang, op een uurtje van Chiang Mai, zit ook het National Elephant Institute. Het is een door de Thaise overheid gestichte olifantenopvang met daarbij ook een olifantenziekenhuis waar men bijvoorbeeld olifanten verzorgt die in de grensstreek met Birma op landmijnen zijn gestapt. Hier kun je ook een zogeheten Mahut Training volgen: je leert dus de beginselen van het ‘leiden’ van een olifant. Je leert de commando’s, krijgt ook een blauwe overall aan, moet van alle kanten op de olifant klimmen, gaat hem wassen, geeft hem te eten etc. Cursussen varieren van 6 uur tot 30 dagen. Ik heb het zelf gedaan en het was een fantastische ervaring. Ze hebben op een apart deel van het immens grote park ook een olifantenshow, maar die is niet zo commercieel als alle andere shows in de omgeving. Geen basketball, geen muziekinstrumenten, maar gewoon laten zien wat olifanten kunnen doen in de landbouw en houtverwerking. Educatief en niet puur entertainment.
Kijk op TripAdvisor voor meer enthousiaste reacties, maar nog 1 tip: reserveer op tijd.
Wat ik kan aanraden is om in Bangkok een fietstocht te maken… Heb dit afgelopen donderdag gedaan en het was echt top! Zo zie je een heel ander Bangkok… www.realasia.net
Je zit nu lekker in Thailand ? Hoe bevalt het ??? Toch niet al teveel gemerkt van alle ellende in Bangkok afgelopen dagen ? Ben benieuwd wat je van Thailand vindt !
Dat vroeg ik mij ook al af Dave. Ik vind het wel spannend hoor! 31 Mei vertrek ik, en dan hopen dat ze niet het vliegveld bezet houden zodat je niet in en uit Thailand kan… Er niet uit kunnen als ik er al ben vind ik niet zo’n ramp, haha Maar er niet in kunnen wel hoor!!!
Dave, afgelopen zaterdag ben ik teruggevlogen naar Nederland… Heb geen last gehad van de rode t-shirts… Heb ze wel gezien tijdens demonstraties maar toen verliep alles nog vrij rustig!!!
Ik vond Thailand echt geweldig!! Ben nu bezig met al mijn foto’s en waan me weer in Azie