Excursies Sri Lanka

Hoi

Aanstaande juni zijn we van plan om naar de west kust van sri lanka te gaan. Daar we rondreizen niet prefereren, zullen we circa 2 weken aan de kust van het land doorbrengen. Net als andere vakanties maken we regelmatig tijdens deze dagen excursies naar de mooiste bezienswaardigheden van het land waar we op vakantie zijn.

Is het mogelijk om van hotels aan de west kust excursies te maken naar bij Kandy, Nuwara Eliya , yala national park, etc
Zo ja dan zijn (internet)adressen en tips van harte welkom!

Groeten Cubalibre

beste cubalibre,

het is zeker mogelijk om dit te gaan doen, maar omdat de wegen vrij slecht zijn zal dit mogelijk een hele dag in beslag nemen!
dus je kunt volgens mij beter een paar opeen volgende dagen excursies gaan maken, en dan de hoogte punten van het land gaan bekijken.
ik ben 3 jaar geleden helaas maar 1 week in sri lanka geweest, en heb deze gehele week rondgereisd en waar ik veel highlight heb mogen zien, maar helaas nog niet alles!
maar alles valt te regelen ter plaatse ik heb geen links of internetsites voor je!
ik hoop dat je er wat aan hebt met vriendelijke groet bob

hoi Cubalibre
Zoals bob al omschreef zijn de wegen inderdaar niet al te best in sri lanka.
Gemiddeld kan je een 60 a70 km per uur rijden als je geluk heb en het niet al te druk is op de wegen.
Het beste is dat inderdaad vanuit je vaste hotel trips regel van 3 a 4 dagen en dan terugkeer naar je strandhotel voor een paar dagen rust.
Let wel op er zijn vele gidsen die zich aan bieden, maar vraag wel of ze in het bezit zijn van de juiste papieren en vergunningen.
Een adres van een betrouwbare gids heb ik wel voor je.
Wil je meer info mag je me ook een persoonlijke mail sturen met je telefoonnummer en dan wil ik gerust contact met je opnemen en je wat telefoonnummers doorgeven van iemand in sri lanka die je verder op weg kan helpen zonder enige verplichting.

groetjes en alvast een geweldige vakantie toegewenst
glowy2