Hallo, ik heb een vraagje;
Is het goed te doen om vanuit Luxor een dagtrip te maken naar Abu Simbel?
Kan dat per vliegtuig en hoeveel zou dat kosten?
Alvast bedankt voor jullie reactie(s)
Hallo Marike,
Een binnenlandse vlucht van Luxor naar Abu Simbel op één dag is eigenlijk niet mogelijk, zie www.egyptair.com De heenvlucht is altijd met minimaal 1 tussenstop (in Aswan) en de terugreis op diezelfde dag kan dan alleen maar via Cairo terug naar Luxor.
Een andere - veel goedkopere – optie is met de eerste trein van Luxor naar Aswan en vanaf daar huur je een privé bus met chauffeur (het konvooi van 11 uur ’s ochtends) of ga je vanaf Aswan met het vliegtuig en weer dezelfde dag retour naar Aswan.
Onze absolute favoriet naar Abu Simbel is mét overnachting in een hotel in Abu Simbel. Je hebt dan 's middags de tempels vrijwel voor jezelf en 's avonds kun je de sound- en light show meemaken (echt ontroerend mooi).
Ik hoop dat je iets naar je wens kunt vinden en de mooie tempels van Abu Simbel inderdaad kunt zien tijdens je vakantie.
Groet uit Luxor,
Miriam Kok
Dank je voor je reactie, Miriam!
Het is dus best wel een hele onderneming van Luxor naar Abu Simbel (ver)!!
Toen wij in Hurghada zaten konden we direct naar Cairo vliegen en ook zonder tussenstops weer terug. (dit was ook voor één dag) Natuurlijk ook veel te kort want het Egyptisch museum vond ik zo mooi dat ik daar wel een halve dag had willen blijven.
Heb jij daar zelf een bureau waar je excursies aanbiedt?
Groetjes, Marike
Hai Marike,
Bedankt weer voor jouw reactie en de afstanden in Egypte zijn inderdaad wel van andere proporties dan in “ons” kleine kikkerlandje Nederland.
Ik hoop dat het je lukt om de tempels van Abu Simbel toch een keer te zien want ik herinner me nog steeds mijn eerste keer, erg indrukwekkend.
In 2001 hebben we Kingfisher Tours opgericht en behalve excursies organiseren we rondreizen op maat voor individuele reizigers, www.kingfishertours.com Ook zijn we voor een aantal Nederlandse reisorganisaties lokaal agent en verantwoordelijk voor alle hotels, vervoer en excursies van hun gasten.
Alle goeds en misschien tot ziens in Luxor!
Groet,
Miriam
Hai Miriam, ik zag al dat jullie een stuk goedkoper waren met excursies; ik heb al €60pp betaald voor de vallei der koningen. Dit doen we op 2e kerstdag, misschien daarom duurder?
Zou ik mogen weten waar je zit in Luxor? Wij zitten in het Iberotel Luxor en hebben een kamer met Nijlzicht.
Groetjes, Marike
Hoi Marieke,
Ik ben vorig jaar ook in de kerstvakantie in Luxor geweest, en ik heb nergens meer moeten betalen ‘omdat het toevallig kerst was’. Voor kleine afstanden (bv Valei der Koningen vanuit Luxor) kan je het best gewoon zelf een taxi regelen, voor grotere afstanden is echter een excursie aan te raden. En als ik jou was zou ik die via Miriam boeken, want dat is mij in ieder geval heel goed bevallen ![]()
Groet,
Jenny
Hai Jenny, alles is al betaald! Ook de excursie; wij komen op eerste kerstdag aan en we wilden gelijk de volgende dag op pad. De overige excursies wilden we vanuit Luxor doen (via Miriam)?
Wij verheugen ons enorm op onze vakantie met cultuur, ontspanning en een aangenaam zonnetje!
Groetjes, Marike
Leuk hoor Jenny die reispagina’s!!
Ik ben trouwens ook een ferfent Italie-ganger!! Deze zomer 2 weken in Toscane gezeten…heerlijk!!!
Ik ben een beetje laks… Mijn Egypte reis van vorig jaar kerst staat niet online, en ik heb dit jaar 5 mnd in Engeland gewoond (ik zit er nu nog) en daar staat ook niks van online. Misschien komt het nog een keer ![]()
We zijn weer terug van Egypte maar Aswan/Abu Simbel hebben we toch maar niet gedaan; de afstand was toch te groot vonden wij voor 1 week verblijf.
We hebben eigenlijk de rest van de excursies zelf gedaan; voor 1 pond kon je de Nijl oversteken en een taxichauffeur voor 150 pond (halve dag).
De mooiste tempel vonden wij de Madinat Habu tempel.
Verder zijn we ook voorbij de touristensouk gelopen en op de echte souk waar de Egyptenaren hun boodschappen doen; daar zijn de mensen veel aardiger en niet op Baksjiees gericht, want daar word je niet goed van!! Echt voor alles moet je flappen neertellen of het 6-dubbele betalen. (Dat vind ik echt een nadeel van dit land).
Temperatuur was uitstekend maar na een uur of 4 koelde het behoorlijk af…
Groetjes, Marike