Hallo:) K ben nieuw hier.
Na mijn opleiding wil ik in Zuid-Afrika werken.
En… een Safari Park… welke er niet in Afrika ligt… Don’t know…
Het is eigenlijk wel leuk om bijv. 1 x per weerk zo’n ‘quiz’ te doen Misschien kan iedereen die aangemeld is en hieraan wil meedoen een vraag posten, bijv. iedere vrijdag? Ik weet nog van de tijd dat ik Nederland werkte dat de vrijdagmiddag zo vanaf 15:30 uur zich uitstekend leende voor zoiets
Groetjes uit de bush,
Corné.
Amukela Game Lodge.
www.amukela.com
Gewoon even opzoeken op http://www.opreisnaarzuidafrika.nl en dan vind je drie van vier parken terug. Het makkelijkste is om naar plaatsen en streken te gaan, boven in het menu. Het is trouwens leuk ook om die drie parken te combineren. Elk park is echt compleet anders!
Ellen van Zandwijk - http://www.opreisnaarzuidafrika.nl
Ook even een kennistestje wellicht moet je nu googlen):
Welke botanische tuin in Zuid Afrika is gecertificeerd door Fair Trade in Tourism in South Africa?
*1) Kirstenbosch
2) Walter Sisulu
3) Soekershof
4) Karoo Botanische Tuin
*:dag::dag:
Kirstenbosch is de enige waar ik geweest ben, die staat bekend als 1 van de 7 mooiste tuinen ter wereld. ik gok dus Kirstenbosch (zonder googelen, om het leuk te houden )
zijn er op het forum trouwens nog mensen die naar ZA reizen deze zomer? voetbal en voetbalfeest combineren met de prachtige natuur en andere gave dingen die het land te bieden heeft lijkt mij fantastisch, zeker aangezien de prijzen voor vliegtickets aan het dalen zijn
trouwens, als ik beter kijk naar de naam van de poster van de quizvraag, zal het antwoord misschien toch Soekershof zijn… waarom is deze tuin dan zo bijzonder?
Beste Egbert,
Kirstenbosch is inderdaad mooi maar zeker niet een van de 7 mooiste tuinen ter wereld. En dat is Soekershof ook niet al zeggen we het zelf. Google maar eens naar Desert Botanical Garden Phoenix of Labyrinthos in Barcelona. De botanische tuin van de universiteit van Potchefstroom is oneindig mooier dan Kirstenbosch en veel gevarieerder en dat geldt ook voor de Brenthurst Gardens in GAuteng. Onlangs publiceerde het inflight magazine van South African Airlines het resultaat van een onderzoek onder reizigers naar de meest bijzondere aansprekende attracties in Zuid-Afrika. In het hoofdstukje tuinen komt Kirstenbosch niet voor en evenmin de andere tuinen die worden beheerd door het Nationaal Botanisch Instituut van Zuid Afrika. Wel Brenthurst en Soekershof; twee particuliere tuinen. Een onderzoek onder lezers van The Independent (UK) werd op 9 januarie in deze krant gepubliceerd. Soekershof kreeg het predikaat “Best Garden in Western Cape”.
Het bijzondere van Soekershof is dat het de enige tuin is op het Afrikaanse continent met een buitenverzameling van meer dan 2500 verschillende geregistreerde vetplanten, inclusief cacteen. Het is ook de enige tuin in Zuid Afrika met het certificaat van Fair Trade (http://www.fairtourismsa.org.za) en als je bekijkt aan welke eisen je moet voldoen voor dat certificaat dan is dat ook heel bijzonder. Soekershof is echter niet vergelijkbaar met andere tuinen waar ook ter wereld. Dat willen we absoluut niet. Het is een globaal uniek concept waarvan je iets kunt proeven door te googlen en het helemaal kun ervaren op locatie. En je hoeft nog niet eens een tuinliefhebber te zijn…
Hoop je nog eens te ontmoeten.
Heel veel groeten vanuit een van de meest wonderlijke plekken in Zuid-Afrika,
Yvonne en Herman
Ik woon weer in Zuid-Afrika. In 2003 geëmigreerd vanuit Nederland naar Zuid-Afrika. In 2007 naar Italië voor 1 jaar en nu weer terug. Want we misten Zuid-Afrika. Dat zegt genoeg, hè?
Ik vind Zuid-Afrika en Italië de twee mooiste landen in de wereld.
Succes!
Carolina
Ons stem saam!!!:zon02:
Mijn ervaring met Zuid-Afrika: 2 weken rondgereisd in de Westkaap. Het was een mooie reis, maar je zit helaas niet in zwart Afrika. Ik hoef er dan ook niet meer te zijn. Doe mij maar échte Afrikaanse landen zoals Kenia of Senegal waar we al geweest zijn, of Mali, Ivoorkust, Gambia, Ethiopië, … die allemaal nog op de verlanglijst staan.
Wij hebben een vakantie huis gekocht bij het Kruger Park, Mhofu in Marloth Park.
Te gek, heerlijk minimaal 2 x per jaar voor langere tijd er naar toe.
Wilma Lauteslager
http://www.vakantiehuisbijkrugerpark.com/
Voor de belangrijkste dingen die je moet weten over Afrika, lees dit artikel:
http://www.xead.nl/de-belangrijkste-dingen-over-aids-en-afrika
Hallo,
Wij willen halverwege juli een rondreis maken door Zuid-Afrika. I.v.m. onze vakanties kunnen we geen andere periode gaan en ook niet in augustus.
Nu weten we dat het daar tijdens onze zomermaanden winter is, maar wat moeten we ons bij een Afrikaanse winter voorstellen?
Onze reis bestaat voor een gedeelte uit safari en we hebben al gelezen dat de Afrikaanse winter de beste tijd is om wilde dieren te spotten. Maar we gaan ook een aantal dagen naar o.a. Oudtshoorn en Kaapstad. Regent het daar vaak?
Ik ben benieuwd of de kenners van Zuid-Afrika me antwoord kunnen geven!
Alvast bedankt!
Groetjes Daisy