Hallo, ik ben Moniek, 23 jaar en net klaar met mijn opleiding aan de hotel management school Maastricht. Begin 2015 wil ik gaan reizen door ZO Azie (backpacken + eventueel vrijwilligerswerk). Ik ben momenteel nog volop bezig me te oriënteren en begin al een aardig beeld te krijgen van wat ik allemaal wil gaan zien en doen, maar concrete plannen zijn er nog niet.
Hoi Moniek,welkom op wereldwijzer,
Nou leuk dat je vrijwilligerswerk wilt verrichten in het buitenland! ![]()
Als je in het buitenland vrijwilligerswerk wil doen, moet je eerst beslissen of je met een organisatie reist of op eigen houtje een project zoekt.
Het voordeel van reizen met een organisatie is dat alles voor je geregeld wordt. Maar in ruil daarvoor vragen zo goed als alle organisaties een bijdrage aan hun vrijwilligers. Van een kleine 200 euro tot 3.000 euro. En ze doen dat niet allemaal om dezelfde redenen. De commerciële spelers willen ook een stuk winst maken en rekenen de kosten voor hun eigen werking ook door aan de vrijwilliger. Andere organisaties rekenen enkel de werkelijke kosten aan zoals je transport, verblijf, verzekering enzovoort.
Hoeveel je betaalt hangt vooral af van je bestemming, want je vervoer is vaak de grootste kost. Kijk goed na wat inbegrepen is en wat je zelf nog moet opleggen. Bij sommige organisaties is je vliegtuigticket niet inbegrepen in je bijdrage.
Redenen genoeg om je zeker te laten informeren wat en hoe je het moet aanpakken,Moniek!!
Voor antwoorden op al je vragen kan je bij ons terecht op het Vrijwilligerswerk Buitenland Forum hier op wereldwijzer.
Succ6 nog met je toekomstplannen,Moniek!
Met vriendelijke reisgroet,
georgessiam.