Even voorstellen

Hallo,

Graag stel ik mij even kort voor…
Mijn naam is Erik, 24 jaar en woon in het centrum van Emmen met 2 huisgenoten (tevens goede vrienden).
Momenteel ben ik nog student commerciële economie, maar ben eind augustus afgestudeerd.
Naast mijn studie werk ik nu al 8 jaar bij de Albert-Heijn als teamleider.

Mijn ervaring met reizen is helaas nihil. Tot nu toe ben ik op vakantie geweest naar Tunesie, Portugal, Griekenland, Frankrijk, Turkije en Spanje. Aankomende zomer ga ik op “wakeboard” vakantie met een goede vriend van mij. Met de auto reizen we door Frankrijk langs veel wakeboardbanen. Tussendoor gaan we ook 3 dagen naar Monaco, ook gaan we een wakeboardbaan bezoeken in Zwitserland.

Ik heb altijd al willen reizen, als ik straks ben afgestudeerd wil ik hier ook echt werk van gaan maken.
Voor mij zijn er twee opties:

Optie 1. Vanaf september/oktober gaan wonen en werken in het buitenland. Dit voor een periode van minimaal één jaar en wie weet wel veel langer. Het liefst wil ik werk gaan doen wat aansluit bij mijn studie, dus marketing, sales of management activiteiten. Dit wil ik het liefst buiten Europa gaan doen.

Optie 2: Vanaf september/oktober full-time gaan werken hier in Nederland om geld te gaan verdienen voor een wereldreis. De reis die ik wil gaan maken zal er ongeveer zo uit moeten zien: Oost-amerika, west-amerika, Maleisie, India, Afrika en terug naar Nederland. Waar en wat ik exact wil gaan doen heb ik nog niet uitgestippeld. Wel weet ik dat ik een budget wil gaan sparen van 8.00/10.000 om deze reis te kunnen bekostigen. Dit budget, en mijn nog te maken plan, zal de reisduur bepalen van deze reis. Deze reis zou ik het liefst met iemand anders maken, helaas willen/kunnen mijn vrienden deze reis niet maken. Ik zoek voor deze reis dus een eventuele reispartner.

Ik sta open voor aanbevelingen, tips informatie etc.!

Nou, mocht je ooit naar Kenia willen komen voor vakantie, neem dan gerust eens contact op. Ik woon hier al enkele jaren aan de zuidkust en heb dus redelijk wat (lokale) contacten in het toerisme, dus kan je evt helpen bij safari, excursie, activiteiten, accommodaties enz.
Veel succes met je plannen en natuurlijk veel plezier met je toekomstige reizen!

Groetjes uit het zonnige, warme Kenia!

Via Wereldwijzer app

Welkom op Wereldwijzer, Erik! Je hebt jezelf erg uitgebreid voorgesteld, leuk om te lezen. :wink:

Mocht je nog meer informatie willen met betrekking tot Frankrijk, dan kun je terecht op het Frankrijk Forum. Mocht je na je afstuderen optie 1 kiezen, dan kun je altijd even kijken in het Wonen en werken in het buitenland Forum. Kies je uiteindelijk voor optie 2, dan kun je via Wereldwijzer ook opzoek gaan naar een reisgenoot, namelijk via het Reisgenoten Forum.

Ik wens je in ieder geval een mooie tijd in Frankrijk toe en veel succes en plezier op het forum!