Hoi, mijn naam is Lieneke en in juli hoop ik af te studeren (dan 22). Als dit inderdaad gelukt is wil in een reis gaan plannen naar Amerika met een auto het liefst drie maanden of langer. Tot het zover is wil ik er achter zien te komen hoe ik deze reis ga financieren, hoeveel geld ik eigenlijk nodig heb (iemand tips?) wat ik allemaal wil zien hoe het met een visum zit en of ik een tussenstop wil maken in Canada of niet. Kortom nog heel veel voorbereiding te gaan maar ik kan niet wachten tot vertrek (hopelijk februari 2015).
Heeft iemand tips over waar te beginnen, hoe het zit met auto’s kopen of huren en waar ik verder allemaal rekening mee moet houden dan hoor ik dat graag!!
Hoi Lieneke,welkom op wereldwijzer!
Tja… het budget voor 3 maanden??? het is altijd lastig voor anderen te bepalen wat kan en wat niet kan.
Ik veronderstel dat je low buget wilt reizen door de VS,Lieneke?
Ben je beneden de 25 dan kan dat een nadeel zijn ivm autohuur en een toeslag voor jonge bestuurders.
Een eigen tent meenemen kan altijd besparen, verder motels in de low budget klasse (geen Hilton) uitzoeken.
Deze zijn per defenitie niet slechter / minder schoon / minder comfortabel.
Voor een motel in de Nationale Parken betaal je vaak wat meer dan in de omringende plaatsen.
In een N.P. met een tent kost vrijwel niets,heb ik me laten vertellen.
In iedergeval kan je altijd voor meer antwoorden op je vragen terecht op het Amerika Forum alsook op het Canada Forum
Er zijn genoeg leden hier op wereldwijzer die je een eindje op weg kunnen helpen met al je vragen.
Succ6 nog met de voorpret,Lieneke!
Met vriendelijke reisgroet,
georgessiam.