Hallo, ik ben Gert, 66 jaar oud.
Ik ben een reis aan het plannen in het westen van Amerika, vanuit San Francisco naar het noorden en op de hoogte van Yellowstone NP naar het Oosten.
Ik heb nogal gereisd met name in het Zuid Oosten van Afrika maar ook in Botswana en Zuid Afrika.
Daarna een aantal malen in Indonesië met name Bali/ Sulawesi/ Papua en Ambon. Ook een paar maar Java en Jakarta.
Misschien is er iemand die mij wat tips kan geven over het Noord Westen van Amerika.
Hoi Gert,
Leuk hoor San Francisco. Neem er even de tijd voor het is een hele leuke stad. Tip: Hop on Hop off bus. Die brengt je overal.
Er zijn er twee met elk een ander eindpunt dus wees even op je hoede. Pier 39 kan je wel een paar uurtjes zoet brengen hoor.
Wij gaan zelf eind mei richting Denver/Yellowstone/SaltLakeCity/Denver (grove lijn is dit hoor) en verheugen er ons zeer op.
Groeten
Pauline en Alfred
Hoi Gert,welkom op wereldwijzer!
Heb je al ondertussen het Amerika Forum ontdekt hier op wereldwijzer?
Daar kan je berichtjes posten alsook de ervaringen lezen van andere mensen die er al zijn geweest.
Succ6 nog met de voorbereidingen,en laat ons nadien iets weten hoe je reiservaringen waren!
groet,georgessiam.
Dank jullie wel.
Een deel van de route zal wel gelijk zijn. Wij komen uit San Francisco, zullen langs de kust omhoog gaan tot zo’n beetje Eureka of Crescent city.
Vandaar naar het oosten via Crater Lake NP naar Yellowstone. Vandaar naar het zuiden, Salt Lake City en dan via yosemite NP naar san Francisco.
Heb je het stuk vanaf SF naar bover ooit gedaan?
Hoi Gert, Nee wij zijn nog niet op de kustweg geweest. Wij hebben eerder Phoenix/Las Vegas/DeathValley/GrandCanyon/Page/ MonumentValley/Albuquerque gedaan. Dat was ook een prachtige reis en in 2012 Route 66 met varianten en als eindpunt SF. Wie weet komen we elkaar tegen in Yellowstone…lol… Wij zullen daar ongeveer begin juni zijn.
Mocht je het leuk vinden, twee van onze films kan je bekijken; ze staan op onze webpage: www.agkeizer.com.
Fraaie foto’s.
Wij hebben eerst gedacht te vertrekken vanaf Denver maar wilden zeker naar de kust dus vandaar SF.
Ik zag dat je met een camper reist.
Vind je het niet vervelend zover uit de stad te zijn, mijn ervaring is dat campings noal in het "groen"liggen, erg leuk maar alleen natuur.
Wie weet inderdaad zien we elkaar in yellowstone.
Data liggen nog niet vast.
Wij vinden het heerlijk om met ons “eigen huis” rond te trekken. Als we zin hebben om te stoppen,
stoppen we en als we nog verder willen gaan we door. De campings zijn meestal vriendelijk en goed onderhouden
en ze zijn er in alle soorten en maten en er is altijd plek. Dat zelfde kan je natuurlijk doen met hotels als ze niet van
te voren vast zijn gelegd. Dat geeft een verplichting om op tijd te rijden. Wij zwerven rond waar we willen. Ik houd niet perse
van steden. San Francisco vond ik prachtig. Zou het zo nog eens doen. Maar verder zijn wij meer van de kleinere dorpen en reservaten.
Ontmoeten van gewone mensen en er een praatje mee maken. Schitterende gebergten en woestijnen. Ik vind het allemaal prachtig.
Het zijn die extremen die mij boeien. Neem Death Valley (heeft meerdere campings en een hotel). Daar vind je het Zabrinski point,
waar moeder natuur alle aardboden door elkaar heeft gehusseld. Je komt ogen te kort. Het Golden canyon, de Artists drive, Badwater.
Ik ben er al twee keer geweest en zou zo nog een keer willen. Als we in de buurt van een grote stad komen pikken we dat wel even mee,
maar ik plan mijn vakantie daar niet op.
Zelf zou ik ook nog graag een keer naar Namibie gaan. Ben jij daar geweest?
Nee Namibië staat nog op het programma, ik ben aan het denken om samen met een groep vrienden, alleen mannen, in landcruisers ( slapen op het dak en toilet niet ) de kalahari door te trekken, natuurlijk met een gids.
Ik ben wel in de kalahari geweest op een paar plaatsen, ben in de zoutpannen geweest en op Chiefs Island in de Okavanga delta.
Ben jaren landencoordinator geweest bij PUM en zuid oost Afrika en heb op zo’n 10 plaatsen safari’s gedaan.
In Europa eigenlijk altijd kamperen met een vouwwagen maar Amerika is zo eenvoudig met hotels en ook leuk, dagelijks ergens eten, niet goed maar wel leuk.
Ben mijn route aan het plannen, afstanden zijn enorm daarom goed voorbereiden.
Nee, wat is er met die lidmaatschapskaart van ANWB?
Voor routeplannen gebruik ik online RandMcNally directions and maps. Vind ik het handigste.
Wij zijn ook nog niet helemaal klaar met route plannen. Maar we hebben nog even de tijd.
Vergeet je geen Esta aan te vragen?
en afhankelijk van het aantal stateparks of national parks kan je daarvoor ook abonnementen voor nemen.
die kan je geloof ik kopen bij het eerste het beste bezoek aan zo’n park. Uiteraard zijn het wel twee verschillende…
Als je lid bent van de ANWB kun je, op vertoon van je kaart allerlei kaarten, tourbooks en kortingen krijgen bij een AAA kantoor.
Ik denk dat dat zeker ook geldt voor kortingen op kamping tarieven.
Wij vinden het vreselijk handig.
We hebben meegemaakt dat koring op een hotelkamer opliepen tot $25 per nacht.
Onze eerste gang is naar een AAA kanoor.
Wel je lidmaatschapskaart meenemen.
Dank voor de tip voor de online Rand Mc Nally.